A mobil-televíziózásé a jövő
2006.10.16. 08:57
A Disney egyik vezetője szerint a tévétársaságoknak nyitottnak kell lenniük az új médiumok iránt, Anne Sweeney úgy látja az internetes- és mobil-tévézés óriási fejlődés előtt áll.
A mobiltelefonok terjedésének dinamikus növekedése az egyéb, a technológiához kapcsolódó alkalmazások elterjedésére is jótékony hatással lesz, állítják a piackutatók. Csak az idén félmillió új mobiltulajdonos lesz világszerte, és ezek az adatok immár a médiapiac résztvevőit sem hagyhatják hidegen, véli Anne Sweeney a Disney Media Networks társelnöke.
Iparági előrejelzések szerint - amelyet az adage.com idéz - 2010-re a mobiltelevíziós piac értéke 27 milliárd dolláros lehet. Nem véletlen, hogy a tartalmat gyártó cégek, és a mobilszolgáltatók mind szorosabb együttműködésben fejlesztenek. Ennek jegyében a Disney is igyekszik minél több operátorral megegyezni, néhány eredményes tárgyalást pedig már szerződéssel pecsételtek meg. A megállapodásoknak köszönhetően több sikersorozat lesz a jövőben mobilon is nézhető, így például Angliában az Orange Mobile 3,2 millió előfizetője a Lost, míg ugyanitt a Vodafone 24 milliós tábora a Született feleségeket nézheti a telefonján.
Nem csak a mobilok, de az iPodok is a televíziózás új "csatornái" lehetnek. A Disney már meg is állapodott az eredetileg mp3-as zenék lejátszására alkalmas készülékek gyártójával az Apple-lel. Az iPod zenelejátszó korszerűsítését követően a felhasználók filmeket tölthetnek le. Az új készülék - amely nagyjából három CD-tartó méretének felel meg és 299 dollárba kerül - a számítógépes rendszert és a televíziót, illetve az egyéb hordozható eszközöket köti össze.
Forrás: mfor.hu http://www.mfor.hu/cikk.php?article=30615&pat=6
|