FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : Dollármilliárdos veszteség a Fordnál

Dollármilliárdos veszteség a Fordnál

  2006.10.24. 08:24

Tegnap 5,8 milliárd dolláros negyedévi veszteségről számolt be a Ford. Az elhibázott stratégiája miatt válságba került vállalatnak ez 14 éve a legrosszabb eredménye.

Rohamosan nő a második számú amerikai autógyár, a Ford vesztesége az elhibázott stratégia miatt.
A benzint faló sportterepjárók korábbi felfuttatása nem járt sikerrel, eladásai csökkennek, és igen sokba kerül az átszervezés és az átállás a benzintakarékosabb járművek kisebb szériáira.

A Fordnál hétfőn jelentették be: a társaság 5,8 milliárd dolláros veszteséget szenvedett el a harmadik negyedévben, a legnagyobbat 14 éve. Ebből 4,6 milliárdot egyszeri tételek okoztak, nagyrészt az átalakítás költségei. A második negyedévben 123 millió dollár, az első negyedévben 1,2 milliárd dollár volt a hiány, a tavalyi harmadik negyedben 284 millió dollárt vesztett a cég.

A legnagyobb, 2 milliárd dolláros veszteség az észak-amerikai piacon keletkezett, ezt némileg a más piacokon elért eredmények ellensúlyozták. A harmadik negyedévben a Ford bevétele 36,7 milliárd dollár volt, 4,1 milliárd dollárral kevesebb, mint egy évvel korábban. A tervezettnél 14 ezer fővel nagyobb karcsúsítást jelentett be észak-amerikai gyáregységeiben a Ford, amely úgy becsülte, hogy a kontinensen pozitív eredményre 2009 előtt nem számíthat.

A Ford autógyár egy hónapja hirdette meg: egyelőre 30 százalékkal csökkenti dolgozói számát, amit végkielégítési ajánlattal próbál elérni. A cég 140 ezer dollárig terjedő végkielégítéseket ajánl mind a
75 ezer észak-amerikai dolgozójának, remélve, hogy azok megfelelő számban elfogadják a felkínált összeget. Egyelőre azonban csak néhány ezren éltek az ajánlattal.

Korábban a hasonló gondokkal küszködő General Motors 35 ezer dolgozójától szabadult meg, ugyancsak végkielégítési ajánlat önkéntes elfogadása révén. A Ford dolgozóinak átlagéletkora azonban alacsonyabb, mint a GM-é, ezért a Fordnál vontatottabb az elfogadás.

Receptet keresnek az európai autógyárak

A magas költségek miatt folyamatosan alulmaradnak az árversenyben, és vesztenek piaci részesedéseikből az európai autómárkák. Többféle receptet is megpróbáltak már a járműkonszernek: a franciák és a németek alacsonyabb bérköltséggel dolgozó országokba költöztették gyáraikat.
A nyolcvanas években a Citroen, az Opel, a Ford, a Mercedes, a Peugeot, a Renault, a Volkswagen és a Nissan Spanyolországba és Portugáliába települt, a kilencvenes években a kelet-európai régió következett.

Napjainkban inkább a dél-koreai és a japán márkák az intenzívebb beruházók térségünkben, a nyugat-európaiak már keletebbre tartanak, a cél az óriási piaci lehetőségeket kínáló Oroszország, India és Kína. Jó esélyekkel pályáznak a soron következő EU-tagok: jelentősen fejleszti romániai bázisát a Renault, és szomszédainknál keresnek telephelyet német, japán és dél-koreai autóipari márkák. A régióban már megtelepedett cégeknél is felmerült a kérdés: továbbköltözni, vagy hazamenni? A választ többnyire a számok adják meg: ahol olcsóbb a termelés, oda telepítik a gyártást.

Két év alatt ötvenezer járműipari munkahely szűnt meg Nyugat-Európában. A folyamat még nem állt meg, de lassult, mert engedékenyebbek lettek a nyugat-európai munkavállalók. A korai nyugdíjazásokkal párhuzamosan nem vesznek fel új embereket a távozók helyére, csökkentik a munkaszerződések számát.





Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/421826/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom