FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Emeletes tesztvonatok a MÁV-nál

Emeletes tesztvonatok a MÁV-nál

  2006.10.28. 09:07

Három hétig emeletes vonatok közlekednek a MÁV vonalain, az utasigények felmérése érdekében.

Egyelőre a vasúttársaság nem kíván újabb vagonokat venni, de Devecz Miklós, a MÁV személyszállítási üzletágának igazgatója lapunknak elmondta: meggyőződése, hogy az elővárosi vonalakon az emeletes kocsiké a jövő.

Devecz ezért meghívta azt a három céget, amelyik emeletes vonatokat gyárt, azaz az Alstomot, a Bombardier-t és a Siemenst, hogy mutassák be gyártmányaikat a hazai vonalakon.
A próbafutások költségét a MÁV állja, a többi költséget azonban a gyártóknak kell viselniük.

Elsőként a német–kanadai Bombardier vonatait próbálhatják ki az utasok: a szerelvény három héten keresztül különböző vonalakon közlekedik majd, személy-, gyors- és InterCity-forgalomban is lehet november 13-ig utazni rajta.

Az utasok ez idő alatt értékelőlapon fejthetik ki ezzel kapcsolatos véleményüket, ezeket és az üzemeltetési tapasztalatokat a társaság egy esetleges későbbi beszerzés során fel fogja használni – mondta Devecz.

A feltételes mód nem volt véletlen: a MÁV-nak egyelőre nincs pénze újabb vagonok beszerzésére: a váci vonalon közlekedő Desirók, a szintén a Bombardier által gyártott Talentek a hatvani vonalon
(10 darab, 44 millió euróért), és a még idén három vonalon is forgalomba álló svájci Flirt vonatok
(30 darab, 120 millóért) alaposan kiürítették a vállalat pénztárcáját.

Ugyanakkor pont ezeken az elővárosi vonalakon van a MÁV-nak jelentős bevétele a személyszállításból. Lapunk információi szerint mióta ütemes menetrendet vezettek be a váci vonalon (és korszerű vonatok járnak), azóta ezek a járatok nyereséget termelnek. Devecz ugyan érdeklődésünkre ezt nem tudta megerősíteni, de elmondta: a legnagyobb probléma ezzel kapcsolatban, hogy nincs megegyezés arról, hogy mi számít költségnek és bevételnek, illetve hogy ezeket hova kell könyvelni.

Az idei téli menetrendben azonban újabb öt vonalon vezetik be az ütemes menetrendet.
A személyszállítási igazgató ezzel kapcsolatban elmondta: a nívódíjas menetrend (és a szigorú jegyellenőrzés) bevezetése óta 35 százalékkal nőtt az automatákból elővárosi jegyet vásárlók száma.

Ezért valószínűleg nem véletlen, hogy a Bombardier azonnal reagált a felkérésre. A MÁV-nál ugyan nem erősítették meg, de lapunk bombardier-s forrásokból úgy tudja, informális beszélgetéseken kötelezettségek nélkül felmerült, hogy szívesen szállítanának a magyar vasútnak. Úgy tudjuk, harminc emeletes vagonról esett szó a beszélgetéseken. Ez csak hazai viszonylatokban számít nagy mennyiségnek: a svájci Stadlertől a MÁV 30+30 vonatot rendelt, ez pedig a MÁV egyik legnagyobb összegű beszerzése volt működése során.

Lapunk úgy tudja, ilyen mennyiségben egy-egy vagon 1,5-1,7 millió euróba kerülhet, felszereltségtől függően (az MTI információi szerint több mint egymillióba). Jens Henke, a gyár értékesítési igazgatója tudósítónknak elmondta: amennyiben a MÁV rendelne, 15 hónapon belül tudnának szállítani.
(Ehhez azonban még hozzá kell számítani a vasúthatóság forgalomba helyezés előtti vizsgálatát is, csak azután kerülhet forgalomba bármilyen új típus.)

Ezekből a vonatokból azonban világszerte 1400 darabot helyeztek már üzembe, ebből hatszázat a német vasúttársaságnak. A Deutsche Bahn (DB) pedig az idén a szerelvények megbízhatósága miatt elismerésben részesítette a gyártót, ami elég jó referenciának számít. Ugyanakkor a Bombardier elveszette a legutóbbi elővárosi motorvonat-tendert, amin a már említett svájci Stadler nyert, hosszas jogi huzavona után.





Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/cikk/00140000/147389/emeletes_vonatok_mav_nal.php

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom