FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Újabb fapados landol Ferihegyen

Újabb fapados landol Ferihegyen

  2006.11.01. 08:18

Október 29-én elindítja első menetrendszerinti járatait Ferihegyről a Smart Wings.

A cseh diszkont-légitársaság négy desztinációjával ugyan rögtön a fapadosok bő élbolyába kerül, azonban pillanatok alatt el is tűnhet a porondról. Kellő érdeklődés hiányában ugyanis habozás nélkül be fogja szüntetni működését, tudta meg az mfor.hu.

A Budapest Airportnak (BA) jól jönne, ha a társaság túlélné a telet, hiszen miközben az összforgalom rekordokat döntöget, addig a fapados piac fejlődése megrekedt.

Ha bejönnek a számításaink, annak örülünk, ha nem, akkor néhány héten belül leállítjuk a járatokat" - felelte a Smart Wingst üzemeltető cseh magán-légitársaság, a Travel Service hazai cégének ügyvezető igazgatója lapunk azon kérdésére, milyen jövőt jósolnak maguknak a hazai piacon. Farkas Attila kiemelte, hogy - az eddigiekhez hasonlóan - a hatékonyságot maximálisan szem előtt tartva, rövid idő alatt döntenek majd a kérdésben. A társaságot egy esetleges bukás sem rázná meg, hiszen - mint mondta -
"a Smart Wings jelentősége marginális tradicionális üzletágunkhoz viszonyítva."

Madrid és Barcelona a legnépszerűbb

Mint ismert, a Travel Service eddig kizárólag charter járatokat indított utazási irodák részére, s évente több 100 ezer utast fuvarozott. Az ügyvezető azt nem árulta el, mekkora utasszámot várnak a Smart Wingstől, és arról sem kívánt nyilatkozni, hogyan alakultak eddig a foglalások.

Jelenleg csak annyi biztos, hogy a társaság 9 darab 189 személyes Boeing 737-800 típusú géppel szállítja majd az utasokat Budapestről Madridba, Barcelonába, Párizsba és Prágába. A legnagyobb verseny valószínűleg a már most is telítettnek tűnő párizsi vonalon alakul majd ki, ahol jelenleg négy légitársaság (a Malév, az Air France, a SkyEurope és a francia fővárostól 80 kilométerre fekvő Beauvais-ba repülő WizzAir) küzd az utasokért.

A barcelonai útvonalon egy másik diszkont-légitársaság, a SkyEurope, illetve a gironai célpontot kínáló WizzAir jelenti majd a konkurenciát, Prágába és Madridba viszont egyedüli fapadosként fog repülni a Smart Wings. Igaz, utóbbi két vonalon a már bejáratott ügyfélkörrel rendelkező nemzeti légitársaságok nehezíthetik meg a dolgukat. Farkas Attila szerint eddig a madridi és a barcelonai célpontok iránt volt a legélénkebb az érdeklődés.

Ingyenszendvics az utasoknak

A cégvezető a versenytársakkal szembeni előnyök között elsőként említette, hogy a Smart Wingsnél az árban már benne van a catering, azaz egy szendvics és egy üdítő ingyen jár az utasnak. Kiemelte azt is, hogy charter járataikkal már hat éve jelen vannak a magyar piacon, tehát komoly tapasztalattal rendelkeznek. Speciális célcsoportjuk nincs, inkább a low-cost légitársaságok hagyományos bázisának egészére fókuszálnak. A járatok egyelőre csupán a téli menetrendben szerepelnek, nyári üzemeltetésükről - mint ahogy az esetleges további desztinációk felvételéről is - a piaci reakciók alapján döntenek majd.

Ferihegynek mindenesetre nagy szüksége lenne egy jól teljesítő fapadosra, hiszen azok korábbi robbanásszerű fejlődése az elmúlt egy évben megállt. A BA szerkesztőségünkhöz eljuttatott statisztikájából például kiderül: míg tavaly január és szeptember között 1,7 millió utas választotta a diszkont légitársaságokat, addig ez a szám az idei év megegyező időszakában 0,8 százalékkal, mintegy
15 ezerrel csökkent.

Szintén enyhe visszafejlődést tapasztalunk, amennyiben a diszkont légitársaságok utasforgalmát Ferihegy amúgy fokozatos növekedést produkáló összforgalmához viszonyítjuk. Míg ez az arány 2005 első kilenc hónapjában 28,3 százalékot tett ki, addig 2006 ugyanezen időszakában már csak 26,5-öt. Pedig lenne hova fejlődni: az Unióban ez az érték általában 30-35 százalék között alakul, Lengyelországban pedig már minden második utas választja a diszkont-légitársaságokat.

Visszavonulóban az AirBerlin és az Easyjet

Tovább rontja a ferihegyi fapados körképet, hogy idén télen a Budapesten jelenlévő három legnagyobb low cost cég egyike, az easyJet a bristoli és a newcastle-i desztináció törlésével 6-ról 4-re csökkentette a Budapestről elérhető célállomások számát, a német AirBerlin pedig a tavaly téli öt célponttal szemben október végétől csupán Nürnbergbe repül majd.

A jelenlévő fapadosok számát tekintve stagnálás figyelhető meg. Míg 2005 nyara óta 3 kisebb diszkont-légitársaság távozott Budapestről (Snowflake, Snalskjutsen, FlyNordic), ugyanennyi érkezett
(Smart Wings, AirBaltic, Blue 1). Eközben a hagyományos légitársaságok erőre kaptak, aminek köszönhetően Ferihegy összforgalma az első kilenc hónapban 5,6 százalékkal 6,47 millióra nőtt.

A fapados piac megrekedésének okait illetően eltérnek a vélemények. Váradi József, a WizzAir vezére például ezt arra vezeti vissza, hogy Ferihegy visszaél monopolhelyzetével és túlságosan magas reptéri díjakat szab a légitársaságok számára. "A BA a magyar diszkontpiac fejlődésének gátja lett" - tette hozzá a vezető, aki azt is kilátásba helyezte, hogy a jövőben a vidéki repterekre csoportosítják át erőforrásaikat.

Szollár Domokos, a BA szóvivője szerint viszont azért stagnál a fapadosok forgalma Ferihegyen, mert a bejáratott desztinációk már telítettek, újakat pedig alig kínálnak fel a légitársaságok.
A repülőtér-üzemeltető társaság emiatt különböző tervekkel "házal" náluk, hogy felhívja a figyelmüket, milyen új célpontokra lenne érdemes gépeket indítani.

2007-től csökkennek a díjak

Abban mind Ferihegy, mind a légitársaságok egyetértenek, hogy - az év eleji 5 százalékos csökkentés után - az árak további mérséklésére van szükség. Erről a BA a közelmúltban tárgyalásokat is kezdett a légitársaságokkal, amelyek végeztével október 31-ig benyújtja konkrét javaslatát a felügyeleti szervnek, a Polgári Légiközlekedési Hatóságnak, mondta el kérdésünkre Szollár Domokos.

Ebben valószínűleg csak a 2007-re vonatkozó díjcsökkentés nagysága szerepel majd, az új díjszabás január elsejétől fog hatályba lépni. Az árleszállítás mértékéről egyelőre nincs döntés, mindenesetre "valószínűleg drasztikusabb lesz, mint amit a kormányrendelet előír" - tette hozzá a szóvivő.







Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikk.php?article=30868&pat=11&pat=13

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom