FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Tesztelik a Boeing csupaszárny repülőjét

Tesztelik a Boeing csupaszárny repülőjét

  2006.11.01. 08:33

Nemsokára megkezdődnek az X-48B BWB jelű repülőgép-tanulmány földi próbái, előkészítve a jövő év elejére beütemezett légi tesztsorozatot.

A Boeing Phantom Works részlege a NASA-val és az Egyesült Államok Légierejének Kutató Laboratóriumával közösen hamarosan megkezdi az X-48B BWB (Blended Wing Body) jelű repülőgép-tanulmányának földi teszteléseit, előkészítve a jövő év elejére beütemezett légi tesztsorozatot.

Mind a földi, mind a légi tesztelésnek a kaliforniai Edwards Légi Támaszponton található NASA létesítmény, a Dryden Repülés Kutatási Központ ad otthont, ahol már két 6,4 méteres szárnyfesztávolságú prototípus várja a megpróbáltatásokat. A gépeket egy brit cég, a
Cranfield Aerospace készítette el a Phantom Works követelményei és specifikációi alapján.

A tesztsorozat célja a magyarul nagyjából hajlított szárnytestnek fordítható Blended Wing Body koncepció szerkezeti, aerodinamikai és működési előnyeinek bemutatása és igazolása, elsősorban a légierő számára, akik a jövő egyik potenciális nagy hatótávolságú, nagy kapacitású, ugyanakkor rendkívül rugalmas katonai repülőgépét - vagy legalábbis annak központi elemeit - látják az X-48B-ben.





A Boeing és a NASA civil alkalmazásokban is gondolkodik: a BWB méreteit felpumpálva egy
450 személyes utasszállítót vizionálnak, de a tervezők szerint akár 800 utas szállítására is alkalmassá tehető a koncepció. A gép forradalmi aerodinamikai megoldásai egyrészt csökkentik a légellenállást, másrészt növelik a felhajtóerőt, így figyelemreméltó üzemanyag megtakarítást érhet el.

A prototípusokat eddig kizárólag szélcsatornában tesztelték, ahol az alacsony sebességű repülés karakterisztikáit tanulmányozták. Ez fog tovább folytatódni immár élesben is a légi kísérletek során.
"A tesztadatok rendkívül fontos lépcsőfokai a tökéletesítés felé vezető útnak" - magyarázta a program műszaki vezetője, Norm Princen, a Phantom Works főmérnöke.

Előbb azonban még a földi teszteken kell átesnie a két 227 kilogramm súlyú, 3 turbojet hajtóművel szerelt X-48B prototípusnak. Ezek során a hajtómű- és üzemanyagrendszer átfogó ellenőrzésére, az akkuk tartósságának vizsgálatára, valamint a telemetria, a repülési szoftver, illetve a kis és nagy sebességű gurulás próbáira kerül sor.

A légi teszteken csupán egy prototípus vesz részt, a másik tartalékként szolgál. A gép a próbarepülésen 3000 méteres magasságba fog emelkedni. Kis sebességű prototípusról lévén szó legnagyobb sebessége 220 km/h körül mozog majd.







Forrás: sg.hu
http://www.sg.hu/cikkek/48221

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom