FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : Összevonják az orosz repülőgépgyártókat

Összevonják az orosz repülőgépgyártókat

  2006.11.05. 08:23

A korábbi terveknek megfelelően Oroszországban egyetlen állami holdingba vonták össze az ország nagy repülőgépgyártóit, hogy növeljék a korábban ágazati nagyhatalomnak számító Oroszország nemzetközi versenyképességét.

Az Egyesült Repülőgépgyártó Holding (OAK-holding) - az orosz ipari és energiaügyi minisztérium pénteki közlése szerint - az Irkut, a MiG, a Szuhoj, az Iljusin és a Tupoljev repülőgépgyártókat tömöríti, vezetője a MiG-főnök, a 44 éves Alekszej Fjodorov lesz.

2005 óta az európai légi- és űripari konszern, az EADS 10 százalékot birtokol az Irkutban, amely jelenleg a legnagyobb magánkézben levő orosz védelmi konszern. Az orosz kormány az OAK-holdingban is kilátásba helyezett egy 10 százalékos esetleges európai részesedést, amennyiben az EADS cserében elfogadná, hogy növelhessék az orosz állam jelenlegi 5,02 százalékos EADS-részesedését.

Az orosz államot képviselő Vneshtorgbank, körülbelül egymilliárd eurós tőzsdei vásárlással augusztus végén emelte 5,02 százalékra részesedését a nyugat-európai EADS-csoportban.

Míg az orosz katonai repülőgépgyártás mintegy 20 százalékos világpiaci részesedésével a világ a legjelentősebbjei közé tartozik, a polgári repülésről ez nem mondható el: a szovjet időkben a Tupoljevek, Antonovok, Iljusinek a világ repülőgép-állománya mintegy negyedét adták, ma ez a részesedés alig
1 százalék.

Bár a híres orosz repülőgépgyárak a mai napig is léteznek, a nagy orosz állami légitársaság, az Aeroflot szétesése után előálló mintegy 400 kisebb légitársaságnak nincs pénze új repülőgépek vásárlására.
Az új finanszírozási forma a lízing.

Évek óta tartó vita után az állam igyekszik kézbe venni az orosz repülőgépgyártás sorsát: az idén februárban az orosz elnök elrendelte, hogy egyetlen szervezetben kell egyesíteni az orosz repülőgépgyártókat, és a mintegy egymillió alkalmazottat foglalkoztató ágazatot újjá kell szervezni, hogy a gyors orosz gazdasági növekedés növekvő igényeit, valamint a külföldi igényeket is ki tudja elégíteni.

Az egyes kis orosz repülőgépgyártókkal az a probléma, hogy az alapanyagtól a késztermékig mindent maguk gyártanak, nem kellően tőkeerősek, és gondjaik vannak azzal, hogy befektetőt találjanak.
A megoldást az ágazati szakértők a szakosodásban látják, valamint abban, hogy a repülőgép-fejlesztéseket a gyártók közösen hajtsák végre.

Az ágazati fedőszervezet első projektje egy orosz regionális repülőgép (RRJ) kifejlesztése lenne,
95 férőhellyel. A nemzetközileg is versenyképes hazai gépet 2008-ig akarják kifejleszteni, több olyan külföldi cég bevonásával, amelyek Oroszországban már működnek.

 





Forrás: Hirtv.hu
http://www.hirtv.hu/?tPath=/gazdasag/&article_hid=122824

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom