Beruház az Audi
2006.11.11. 08:08
Az újabb beruházások lebegtetésével keményen lobbizó Audi vezetői a miniszterelnökkel történt találkozó után újra mosolydiplomáciára válthattak.
Az Audinak sikerült kiharcolnia, hogy jószerével megmaradhassanak az eddigi adózási pozíciói Magyarországon, ráadásul másoknak is kikaparta a gesztenyét azzal, hogy jócskán csökkenthetik szolidaritási adójukat a nagyobb k+f beruházásokat végrehajtó cégek.
A német konszern elnöke, Martin Winterkorn és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a tervezettnél valamivel hosszabb, 35 perces tegnapi megbeszélése után lapunknak elmondta: elégedett a tárgyalásokkal, mert a megbeszélések eredményeként a kormány ismét kiszámítható keretmegállapodást biztosít.
A konszernelnök bizakodó a jövőt illetően, és kilátásba helyezte, hogy az Audi folytatja magyarországi beruházásait, mert a magyar kormány stabilitási programja fontos feltétele a további fejlesztéseknek. Szóba kerültek további motor- és járműgyártó projektek is. A tervekről és a Győrbe kerülő típusokról nem adott pontos felvilágosítást a konszern elnöke, aki az év végétől már az anyacég Volkswagen konszernt (ide tartozik az Audi, a Seat és a Skoda is) irányítja.
Lapunk információi szerint az Audi több új modellen is dolgozik, ezek között a sportos terepjáró, egy középmotoros R4-es sportkocsi, kemény tetős kupé-kabrió, valamint a Q3-as, a Q5-ös, az A5-ös mellett az A7-es luxuskupé is szerepel. Ezekért több gyár is versenyez.
Az eddigi gyakorlatnak megfelelően továbbra is Magyarországon forgatja vissza nyereségét az Audi Hungaria, ez 2005-ben 320 millió euró volt. A K+F beruházások összege idén is meghaladja a 100 millió eurót. Győrött ezen a héten kezdik meg a TT nyitott változatának, a Roadsternek a sorozatgyártását. A termelési volument tekintve a győri Audi-motorgyár a harmadik legnagyobb a világon, termékeit a Seat, Skoda és Volkswagen különböző típusaiba is beépítik. Egyelőre kizárta, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően nemcsak Audi márkájú autók készülnek Győrben.
Egyetemi megállapodás
Az autógyárakhoz hasonlóan az egyetemek is kemény versenypiacon dolgoznak, ám egy ilyen stratégiai partnerrel a hátunk mögött, mint az Audi, jobban megvalósítható a tudásátvitel az elmélet és a gyakorlat között - mondta Kövesi János rektorhelyettes, aki Martin Winterkornnal egyezményt írt alá az Audi Hungaria Intézet megalapításáról. Ennek értelmében az autógyártól kutatási megbízásokat és évi 350 ezer eurós támogatást kap a tudományos központ, melynek három fő területe, a motorfejlesztés, a gyártástervezés és a logisztika jól illeszkedik az Audi tevékenységébe.
Forrás: nol.hu http://www.nol.hu/cikk/423985/
|