Pozsony visszalépett a vasút-privatizációtól
2006.11.11. 08:09
A szlovák kormány döntése alapján leállították a szlovák teherszállító vállalat (ZSSK Cargo) privatizálására kiírt nemzetközi versenypályázatot.
A cég továbbra is százszázalékos állami tulajdonban marad - jelentette be tegnap Lubomír Vázny, pozsonyi közlekedési és távközlési miniszter. A tárcavezető szerint a szeptemberben kinevezett új menedzsment olyan négyéves üzleti tervet készített, amely lehetővé teszi, hogy az idei esztendőt mintegy 970 millió korona (hozzávetőleg 6,7 milliárd forintnak megfelelő) veszteséggel záró társaság jövőre már némi nyereséget mutasson ki. S ez a folyamat a következő esztendőkben számításaik alapján még erőteljesebb lesz.
Matej Augustín, a ZSSK Cargo új vezérigazgatója szerint ezt a merész tervet lényegesen költségtakarékosabb irányítással és a szállítóeszközök korszerűsítésével szeretnék elérni. - Jövőre legalább ötvenmillió tonna áru szállítása a célunk. Ezért a vasúti teherszállítás liberalizálását kihasználva igyekszünk minél nagyobb részt vállalni a magyarországi, a cseh és a lengyel piacon is - közölte a cég vezetője.
A ZSSK Cargo magánosítását tavaly Mikulás Dzurinda kabinetje hirdette meg. A végső fordulóba az osztrák Rail Cargo Austria és a szlovák J and T befektetőcsoport konzorciuma, továbbá a Cargo Central Europe nevű amerikai-brit-szlovák- cseh konzorcium, valamint a MÁV Zrt. és a Slavia Capital Group A.S. alkotta Carpathian Cargo stratégiai társaság jutott.
Forrás: nol.hu http://www.nol.hu/cikk/423988/
|