FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Miből épül a 4-es metró?

Miből épül a 4-es metró?

  2006.11.16. 07:57

Parkolópályára állíthatja a főváros közlekedésfejlesztési programjait, ha az eredeti tervekkel ellentétben a kormány uniós forrásból finanszírozza a 4-es metró építését – írja legfrissebb, csütörtökön utcára kerülő számában a Figyelő. A lap szerint a metróépítés felszíni beruházásaira nincs elég pénz.

Az már nem kérdés, hogy a korábbi tervekkel ellentétben nem az Európai Befektetési Bank (EIB), azaz az EU fejlesztési bankja hiteléből, hanem uniós támogatásból finanszírozzák a 4-es metrót, arról azonban a hónap végéig születik döntés, hogy azon belül melyik csatornán keresztül finanszírozzák az építkezést - értesült a Figyelő. Mindez azt jelenti, hogy a kormány nem a költségvetés terhére állja korábbi vállalását, hanem uniós forrásból finanszírozná azt.

A Figyelő úgy tudja, hogy a rendelkezésre álló EU-s lehetőségek közül a szükséges forrást a közlekedési operatív programból különítené el a kabinet. Ebben a programban egyébként 2007 és 2013 között összesen 1721 milliárd forintot lehet elkölteni. Az egyelőre nem derült ki, hogy a metróépítés támogatása csökkenti-e, és ha igen, mennyivel a központi régióra fordítható 430 milliárdos alapot.

A kabinet és a főváros közötti alkudozás jelenleg arról folyik, hogy ha a 4-es metró építése elviszi az EU-támogatások régióra jutó tetemes részét, akkor mi lesz az eleve a II. Nemzeti Fejlesztési Tervbe (NFT) tervezett további fővárosi közlekedési, szennyvízkezelési és egészségügyi projektek sorsa.

Ha a főváros enged a kormánynak, és végül uniós forrásból finanszírozzák a kormány szerepvállalását a beruházásban, akkor más budapesti infrastrukturális beruházásoknak esélyük sincs a megvalósulásra. „Ilyen például az 1-es villamosnak a Lágymányosi hídon való átvezetése, vagy a 3-as villamos vonalának meghosszabbítása, az aquincumi híd megépítése, az 5-ös metró előkészítése” - sorolja Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.

A 4-es metró finanszírozásának másik gyenge pontja a kapcsolódó felszíni beruházások forrása.
Ezeknek a munkálatoknak a költségét 2002-ben még 35 milliárd forintra kalkulálták, mára azonban a „beruházási tartalom” bővülése révén ez az összeg elérheti a 60 milliárd, esetleg a 100 milliárd forintot is.
A felszíni feladatokra elkülönített 35 milliárdból 10 milliárdot már elköltöttek – írja csütörtöki számában a Figyelő.







Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=3&cid=148888

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom