FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : Indulhat a szuper Airbus

Indulhat a szuper Airbus

  2006.12.05. 06:27

Felszállt a fehér füst az EADS Amszterdamban összegyűlt igazgatótanácsának üléséről.

Tegnap hivatalosan is zöld utat kapott az Airbus A350 XWB modelljének megvalósítási terve.
A kétmotoros A350-es 2013-ban szállhat fel, négy évvel később a rivális Boeing-modellnél.
A piacon mindenesetre nagy jövőt jósolnak a típusnak: a következő húsz évben hatezer kelhet el belőle, s ennek kapcsán a repülőgép-beszerzésre fordított pénzek 40 százalékán osztozhat az Airbus és a Boeing.

Az A350 megvalósításához szükséges 10 milliárd euró 40 százalékát átmeneti állami hitelekből és egyéb államilag garantált kölcsönökből fedezné az Airbus. Szó van egy 2,5-3 milliárd eurós kötvénykibocsátásról is. Franciaország, Németország, Nagy-Britannia és Spanyolország - ezen országokban folyik a gyártás - szerepvállalása kényes pont a tervben, miután a Boeing kezdeményezésére az Egyesült Államok a WTO-hoz (Világkereskedelmi Szervezet) fordult, kérve az ügy kivizsgálását.

A Financial Times értesülése szerint további hatmilliárd euróhoz az anyavállalat talál forrást. Költségcsökkentő reorganizációs tervüktől pedig ötmilliárd eurónyi pluszforrást remélnek 2010-ig, majd utána évente kétmilliárdot.

Ugyanakkor a magánrészvényesek kifarolni látszanak az üzletből. Az EADS-ben jelenleg 22,5 százalékkal rendelkező DaimlerChrysler (DC) a lehető leggyorsabban szabadulni akar egy 7,5 százalékos tulajdoni hányadot kitevő csomagtól, és nem akar a zsebébe nyúlni az új projekt finanszírozásához.
Az eladandó tulajdonrész pillanatnyi piaci értéke mintegy másfél milliárd euró.

A DC az eladási szándékot azzal indokolja, hogy az autóipari tevékenységre kíván koncentrálni - tavasszal egy hasonló méretű részvénycsomagot adtak el. Az A380-as késése egyébként is 200 millió eurós veszteséget okozott az autógyártónak, miközben amúgy is gondokkal küzd.

A német állam viszont aggódik a nemzetek egyensúlyáért: a francia állam 15, a Lagardere- csoport
7,5 százalékkal bír, ezért mindenképp német kézben szeretnék tudni az EADS piacra kerülő papírjait.
A körvonalazódó megállapodás szerint a Deutsche Bank, a Commerzbank, a Goldman Sachs, valamint az állami regionális bank, a WestLB konzorciuma jöhet létre.

A tulajdonosok között van a spanyol kormány is, amely 5,5 százalékos részét szívesen emelné
10 százalékra, védendő a cégnél dolgozók biztonságát. Az oroszok deklaráltan 5 százalék körüli, ám egyes források szerint a nyílt piacon mintegy 7 százalékos tulajdonrészt szereztek a francia-német EADS-ben.

Az érintettek nem győzik hangsúlyozni: az orosz állami Vnyestorgbank (Orosz Külkereskedelmi Bank) tőzsdei felvásárlásai nem fialhatnak tényleges beleszólási lehetőséget a hadiipari társaság irányításába. Felmerült ugyanakkor, hogy az oroszok esetleg kapnának egy széket az Airbus igazgatótanácsában, és ily módon a legnagyobb orosz gyártókat tömörítő szervezet és az EADS számára előnyös technikai együttműködés jöhetne létre.

Francia oldalon azt szeretnék, hogy az A350 finanszírozása semmiképp ne függjön tulajdonlási kérdésektől. Többféle forgatókönyv is felmerült a szükséges összegek megteremtésére. Dubai, katari,
[a Dubai International Capital (DIC)], valamint a Qatar Investment Authority (QIA), orosz, kínai pénzalapok, az olasz Fineccanica kerültek szóba esetleges forrásként. Ezek azonban semmiképpen nem szerezhetnének tulajdont az Airbusban.






Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/426830/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom