Autópadló siker
2006.12.10. 09:01
A Graboplast minden 100 négyzetméter termékéből 93-at külföldi piacokon értékesít, jövőre vevője lesz, profittöbblete azonban nem lesz.
A Graboplast üzemi eredménye az idén 55 százalékos növekedést ér el a tavalyi évhez képest - jelentette ki Jancsó Péter elnök-vezérigazgató, hozzátéve, hogy a cég árbevétele 21 százalékkal emelkedett egy év alatt, s így meghaladta a 20,5 milliárd forintot.
A padló-, és parketta-gyártó vállalkozás erőteljesen exportfüggő, minden 100 négyzetméter termékéből 93 négyzetmétert külföldi piacokon értékesít, egyebek között Kínában, Romániában, Ukrajnában, Oroszországban és a Közel-Keleten.
Ezeken a piacokon jónak ítélhetők a jövő évi kilátásokat is. Jancsó Péter 2007-ben 10-13 százalékos forgalom- növekedésre számít, ugyanakkor úgy véli, a profit jövőre nem nő az ideihez képest, egyebek között a magas alapanyagárak miatt. A cég továbbra is három stratégiai üzletágat működtet: lakossági padlót Tatabányán, parkettát Kecskeméten, speciális - sportlétesítményekben, kórházakban, továbbá járművekben használható - padlóit Győrött gyártja.
Az elnök-vezérigazgató a következő időszakra nézve a speciális padlógyártásban látja a legnagyobb lehetőséget. Elmondta, hogy a járműipar számára kifejlesztettek egy újfajta padlót, amely nagy sikert aratott a közelmúltban Kölnben tartott nemzetközi bemutatón.
Forrás: Piac és Profit.hu http://www.piacesprofit.hu/?r=12284
|