FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Kéthetenként jön egy Delfin vonat

Kéthetenként jön egy Delfin vonat

  2006.12.19. 08:19

Összeszerelő üzemet építene a Stadler Rail AG Székesfehérváron, ahol bemutatták a magyar vasúton először futó Flirt nevű motorvonatot. A svájci cég vezetői lerakták a pusztaszabolcsi karbantartóüzem alapkövét.

Hétfőn Budapest és Székesfehérvár között megtette első próbaútját hazánkban a svájci Stadler Rail AG által gyártott Flirt motorvonat, amelyből a MÁV Zrt. még 2005-ben vásárolt harmincat, és további harmincra kötött opciós szerződést. A MÁV szakemberei által Delfinre keresztelt motorvonatból 2008 tavaszáig kéthetente érkezik egy-egy újabb szerelvény, az elsőket már jövő márciusban forgalomba állíthatják. A harminc jármű 145 millió euróba, harminc évre szóló üzemeltetésük pedig 120 millió euróba kerül a vasúttársaságnak.

Ugyancsak tegnap a Stadler vezetői lerakták a vonatok szervizelésére szolgáló pusztaszabolcsi karbantartó üzem alapkövét. Mivel a motorvonatok javítása három évtizedig a Stadler feladata lesz, a cégnek mindenképpen ki kell alakítania egy magyar karbantartó bázist. A pusztaszabolcsi üzem - egyelőre húsz fővel - már jövőre megkezdi működését, a teljes Delfin-flotta üzembe állítása után pedig legalább hatvan embernek ad majd munkát.

Bár sokan várták, hétfőn mégis elmaradt az a hivatalos bejelentés, hogy a Stadler Székesfehérváron felépít egy új összeszerelő üzemet is. A MÁV és a Stadler képviselői csupán a gyáralapítás szándékát erősítették meg, a beruházás megindítását azonban kölcsönösen feltételekhez kötötték. A Stadler alenöke, Peter Jenelten szerint csak abban az esetben kezdődhet a gyárépítés, ha a MÁV ténylegesen megrendelést ad a további harminc motorvonatra.

Sőt a Stadler abban bízik, hogy a hatvan Delfin leszállítása után a MÁV újabb motorvonatokat is vásárol majd tőle. Devecz Miklós, a MÁV személyszállítási igazgatója viszont úgy fogalmazott: leghamarább a jövő év derekán élhetnek az opció lehívásával, mivel a vasúttársaság csak abban az esetben vásárolja meg a második harmincas szériát, ha az elsőként forgalomba álló vonatok beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, azaz jelentős utaslétszám-növekedés következik be az elővárosi közlekedésben.

Azt Peter Jenelten is elismerte, hogy az opciós szerződést leszámítva a gyárépítés összes fontos részletéről megszületett a megállapodás. Ezek szerint a Stadler egy nyolchektáros területet vásárolna a székesfehérvári önkormányzattól a sóstói ipari parkban, ahol zöldmezős beruházás keretében egy összeszerelő üzemet, valamint egy alumíniumkocsitest-gyártó részleget alakítanának ki.

A komplexum két-három éven belül négyszáz embernek adna munkát, akik évente 100-150 kocsitestet gyártanának, továbbá 25-30 Delfin vonatot szerelnének össze. A fehérvári és a pusztaszabolcsi beruházások összértéke elérné a 16 milliárd forintot. Tarcsi Gyula, a szociális és munkaügyi tárca szakállamtitkára kérdésünkre elmondta, a magyar állam beruházásfejlesztési, foglalkoztatási és képzési támogatást is adna a Stadlernek, ám ezek mértékéről még nem született megállapodás.

- A MÁV két-három hónapon belül forgalomba állíthatja az idén tavasszal megvásárolt Bombardier-motorvonatokat is, miután hosszas huzavona után december hetedikén az osztrák vasúti hatóságok megadták a típusengedélyt a Talent nevű szerelvényekre - tudtuk meg Devecz Miklóstól. Mint beszámoltunk róla, az engedélyeztetési eljárás az osztrák hatóságok miatt elhúzódott, így a tíz Bombardier-vonat eredetileg 2006 áprilisára tervezett üzembe helyezésére a mai napig nem kerülhetett sor. Devecz szerint a Delfin-szerelvényeket nem fenyegeti hasonló veszély, így 2007 márciusában az utasok is birtokba vehetik a Delfineket.





Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/428694/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom