FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Jön a nagyvasutak versenye

Jön a nagyvasutak versenye

  2006.12.31. 11:05

Európában és Magyarországon is a január elsejétől kiteljesedő vasúti árufuvarozási liberalizáció első időszakban várhatóan azok a magánvasutak lesznek életképesebbek, amelyek közvetett vagy közvetlen nagyvasúti érdekeltségként vannak jelen a piacon - mondta Berényi János, a Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatója az MTI-nek.

Berényi János emlékeztetett arra, hogy a vasúti árufuvarozási liberalizáció részlegesen évek óta jelen van Európában, de inkább kevesebb, mint több sikerrel. A verseny nem hozta meg a várt eredményt, a forgalom visszaterelését a közútról a vasútra.

Mint mondta: a vasút az elmúlt tíz évben szabad versenyre volt késztetve, miközben a nem azonos feltételek miatt torz fuvarpiaci helyzet alakult ki, a közút dominenciája tovább erősödött, jóllehet az
EU ennek az ellenkezőjét szeretné elérni, legalábbis szavakban.

Berényi szerint az európai vasúti árufuvarozási piac liberalizációjának egyik jellemzője, hogy országonként eltérő módon nyílt meg a vasúti árufuvarozási piac, Franciaországban a legkevésbé, ugyanakkor Németországban több száz magánvasút működik, közülük azonban legfeljebb csak 3-4 magánvasút tudja teljes körűen felvenni a versenyt a nagyvasúttal.

A magyar helyzetről szólva kiemelte, hogy Magyarországon is megnyílt és még inkább megnyílik a vasúti árufuvarozási piac. Jelenleg 6-7 magánvasút rendelkezik vasúti tevékenységi engedéllyel, és további
5-6 magánvasúti engedélykérelem van a vasúti hivatalnál.

Hangsúlyozta, hogy miként Európában, úgy a magánvasutak Magyarországon sem tudtak jelentős részarányt szerezni. Jellemző, hogy 2-3, maximum 4 százalék a részarányuk a vasúti árufuvarozási összforgalomban, elsősorban a tisztázatlan viszonyok miatt. A vasutak nem átjárhatóak, az eltérő nyomtáv és áramrendszer, fék- és jelzőberendezések nem teszik lehetővé a határokon átívelő folyamatos forgalomszervezést.

- Nincs azonos versenyfeltétel az árufuvarozásban a közút és a vasút között - mondta Berényi János, aki szerint a vasútnak sokkal rosszabb feltételek között kell általában versenyeznie a közúti árufuvarozással. A versenyhez tartozik, hogy a közút adottságánál fogva rugalmasabb, nem kötött pályához, sínhez kapcsolódik tevékenysége. Az úthasználati díjak vonatkozásába is sokkal kedvezőbb a közúti fuvarozás helyzete, mint a vasúté.

Berényi János elmondta, hogy Magyarországon a piacra lépő magánvasutaknak viszonylag magas pályahasználati díj fizetéssel kell szembesülniük. A magyar pályahasználati díj a közép, illetve felső kategóriában található, míg a közúton nem vagy csak alig kell úthasználati díjat fizetni. Az elnök-vezérigazgató szerint a közúti úthasználati díj vonatkozásában 2008 változást hozhat, bár a közlekedési minisztérium kezdeti elszántsága gyengülni látszik.

A Magyar Vasúti Egyesülés fél éve alakult, jelenleg 8 tagja van, a MÁV Zrt., a MÁV Cargo Zrt., a GYSEV Zrt., az MMV Magyar Magánvasút Zrt., a CER Vasúti Zrt., a Train Hungary Magánvasút Kft. , MÁV-Hajdú Vasútépítő Kft., a Mátrai Erőmű Zrt.

Az egyesülés célja egységesen fellépni a magyar vasút érdekeinek érvényesítéséért Magyarországon, az Európai Unióban, és a különböző nemzetközi fórumon. Céljuk továbbá minél több fejlesztési forrást megszerezni a magyar vasút számára a különböző pénzügyi alapokból. Ennek keretében - többi között - támogatják és lobbiznak a kombináltfuvarozást végző Hungarocombi vezette konzorcium eredményes részvételéért az Európai Unió Marco Polo programjában, illetve közreműködnek az II. Nemzeti Fejlesztési Terv programjainak tartalommal való megtöltésében.





Forrás: index.hu
http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main:2006.12.31.&293924

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom