FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek
Hírek : Opeleket is gyártanak majd a Suzuki esztergomi autógyárában

Opeleket is gyártanak majd a Suzuki esztergomi autógyárában

  2007.04.12. 09:45

Újabb márka, az Opel autói gurulnak le nemsokára az esztergomi Suzuki-üzem gyártósorairól. New Yorkban mutatták be a Trax, a Beat és a Groove tanulmányautókat, Párizsban a Splasht - ezek a GM és a Suzuki világautó programjának részei, egyik gyártóhelyük pedig a Magyar Suzuki lesz.

Lassan már egy kisebbfajta autópláza képét festi a Suzuki magyar üzeme, hiszen az esztergomi gyár szalagjairól már most is legurulnak Fiatok és Subaruk is a Suzukik mellett, hamarosan pedig a General Motors új kisautói is itt készülhetnek az európai piacra, Opel márkanéven.

A premierek helyszíne olykor megtévesztő, hiszen a General Motors nyilván nem az észak-amerikai, hanem a fejlődő és különösen a kelet-európai piacokra szánja a New Yorkban bemutatott legújabb minigenerációját, amelynek egyik tagja az Opel Agila utódja, és Esztergomban gyártják majd testvérmodelljével, a második generációs Wagon R+ Suzukival.

(Amerikában Chevroletként forgalmazzák majd.) Az elődök még külön, Esztergomban, illetve a lengyelországi Gliviczében készültek, ám a két konszern megállapodása szerint az európai piacra szánt új változatokat csak a Magyar Suzukinál gyártják majd. A japán cég már korábban bemutatta Párizsban a Splash tanulmányautót, amelyre a Wagon következő nemzedéke épül.

A modellválasztékot megelőzően a kapacitást is bővítették Esztergomban, ahol 2006-ban 164 ezer autó készült, ami húszszázalékos növekedést jelent. A Magyar Suzuki Zrt. idei terve 220 ezer, 2007-ben pedig 300 ezer autó. A tavalyi beruházás értéke meghaladta az 50 milliárd forintot, s erre az évre ennél nagyobb fejlesztést terveznek. A tavaly munkába állított 3000 tonnás prés után az új, 5600 tonnás sajtológép túljutott a próbaüzemen. A hegesztőüzemben működő négyszáz robot mellé újabb kétszázötvenet telepítenek.
A Magyar Suzuki jelenleg 4800 embert foglalkoztat, ám a növekvő kapacitások miatt 2007-ben további ezer alkalmazottat vesznek fel az esztergomi üzembe.

A General Motors New Yorkban bemutatott és a Suzuki párizsi tanulmányautói között jelentősek a stílusbeli különbségek, de a műszaki alap közös: a 2,36 méteres tengelytávú típusokat egyliteres és 1,2 literes benzines turbók, illetve dízelmotorok hajtják majd, az erőforrások a két cég gyáraiban, Japánban,
Dél-Koreában és Ausztriában készülnek majd. A teljesen új stílusú autókat a marketingesek által Y-ként jelzett nemzedéknek, vagyis a 20 és 30 év közöttieknek szánják. Ezek az autók formabontóak, lazák, motorjuk kicsi, és tele vannak pakolva szórakoztató- és villogó elektronikával.

A  dél-koreai Incheonban található GM Design Center tervezői ontják a dinamikus formákat, a három új mini mindegyike tele van eredeti dizájnötlettel. A Trax szabadidő-autó első kerekeit belső égésű, a hátsókat akkumulátorról üzemelő villanymotor hajtja: ez a legegyszerűbb 4WD megoldás, ráadásul tiszta üzemmódot is lehetővé tesz. A terepjárást elektronikus differenciálzár is segíti. A négyajtós karosszérián a narancsszín dominál, alul matt, felül csillogó fényezéssel. A terepes jelleget fokozza az öblös első-hátsó lökhárító és sárvédő, akárcsak a hangsúlyos kerékív, a karakteres oldalvonal, a tetősín, a kívül elhelyezett pótkerék és a 16 collos felni. Érdekes dizájn trükk a tükör és a ködlámpa alakja, amelyek együtt adnak ki egy körformát. A Traxot egyliteres turbófeltöltős benzinmotor hajtja.

Fellelkesülve a Toyota Scion márkájának amerikai sikerén, a GM is megalkotta saját dobozos modelljét.
A bumfordi Groove "félig ódon, félig modern" sisakformájában azért némi klasszikus Chevrolet-örökség is felismerhető: a meredek szélvédő és a kiugró sárvédő a régi "hot road" versenyautók stílusát idézi.
A rövid, de markáns motorháztető és a hosszú utastér tágassá teszi a Groove-ot. Az első légbeömlők egybeforrnak a diódás fényszórókkal, látványban is hosszabbítva az autót, amelynek 17 collos könnyűfém kerekei mögött szinte virítanak a Vertigo tárcsafékek. Az első kerekeket háromhengeres, egyliteres dízelmotor hajtja.

Nem kevésbé ütős a Beat koncepció, melyet 1,2 literes turbós benzinmotor hajt: az utastérben energikus fekete titán a berendezés, zöld a műszerfal, a hálós anyaggal behúzott ülések felett pedig a fekete tetőkárpit száloptikás fényei a csillagos égbolt hatását keltik.

Új Suzuki-vezérigazgató

A cég májusi közgyűlésén új vezérigazgató veszi át a Magyar Suzuki Zrt. irányítását: Isao Ozawa korábban a Suzuki Motor Corporation közép- és kelet-európai régió járműipari hálózatának marketing-csoportvezetőjeként tevékenykedett, és 1978 óta dolgozik az anyavállalatnál. Toda Kazuhisa, aki
2003 áprilisa óta vezette a magyarországi céget, új pozíciójában a teljes európai gépkocsi-értékesítő hálózat marketingtevékenységét igazgatja majd.






Forrás: nol.hu
http://www.nol.hu/cikk/442494/

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom