Hírek : Opeleket is gyártanak majd a Suzuki esztergomi autógyárában |
Opeleket is gyártanak majd a Suzuki esztergomi autógyárában
2007.04.12. 09:45
Újabb márka, az Opel autói gurulnak le nemsokára az esztergomi Suzuki-üzem gyártósorairól. New Yorkban mutatták be a Trax, a Beat és a Groove tanulmányautókat, Párizsban a Splasht - ezek a GM és a Suzuki világautó programjának részei, egyik gyártóhelyük pedig a Magyar Suzuki lesz.
Lassan már egy kisebbfajta autópláza képét festi a Suzuki magyar üzeme, hiszen az esztergomi gyár szalagjairól már most is legurulnak Fiatok és Subaruk is a Suzukik mellett, hamarosan pedig a General Motors új kisautói is itt készülhetnek az európai piacra, Opel márkanéven.
A premierek helyszíne olykor megtévesztő, hiszen a General Motors nyilván nem az észak-amerikai, hanem a fejlődő és különösen a kelet-európai piacokra szánja a New Yorkban bemutatott legújabb minigenerációját, amelynek egyik tagja az Opel Agila utódja, és Esztergomban gyártják majd testvérmodelljével, a második generációs Wagon R+ Suzukival.
(Amerikában Chevroletként forgalmazzák majd.) Az elődök még külön, Esztergomban, illetve a lengyelországi Gliviczében készültek, ám a két konszern megállapodása szerint az európai piacra szánt új változatokat csak a Magyar Suzukinál gyártják majd. A japán cég már korábban bemutatta Párizsban a Splash tanulmányautót, amelyre a Wagon következő nemzedéke épül.
A modellválasztékot megelőzően a kapacitást is bővítették Esztergomban, ahol 2006-ban 164 ezer autó készült, ami húszszázalékos növekedést jelent. A Magyar Suzuki Zrt. idei terve 220 ezer, 2007-ben pedig 300 ezer autó. A tavalyi beruházás értéke meghaladta az 50 milliárd forintot, s erre az évre ennél nagyobb fejlesztést terveznek. A tavaly munkába állított 3000 tonnás prés után az új, 5600 tonnás sajtológép túljutott a próbaüzemen. A hegesztőüzemben működő négyszáz robot mellé újabb kétszázötvenet telepítenek. A Magyar Suzuki jelenleg 4800 embert foglalkoztat, ám a növekvő kapacitások miatt 2007-ben további ezer alkalmazottat vesznek fel az esztergomi üzembe.
A General Motors New Yorkban bemutatott és a Suzuki párizsi tanulmányautói között jelentősek a stílusbeli különbségek, de a műszaki alap közös: a 2,36 méteres tengelytávú típusokat egyliteres és 1,2 literes benzines turbók, illetve dízelmotorok hajtják majd, az erőforrások a két cég gyáraiban, Japánban, Dél-Koreában és Ausztriában készülnek majd. A teljesen új stílusú autókat a marketingesek által Y-ként jelzett nemzedéknek, vagyis a 20 és 30 év közöttieknek szánják. Ezek az autók formabontóak, lazák, motorjuk kicsi, és tele vannak pakolva szórakoztató- és villogó elektronikával.
A dél-koreai Incheonban található GM Design Center tervezői ontják a dinamikus formákat, a három új mini mindegyike tele van eredeti dizájnötlettel. A Trax szabadidő-autó első kerekeit belső égésű, a hátsókat akkumulátorról üzemelő villanymotor hajtja: ez a legegyszerűbb 4WD megoldás, ráadásul tiszta üzemmódot is lehetővé tesz. A terepjárást elektronikus differenciálzár is segíti. A négyajtós karosszérián a narancsszín dominál, alul matt, felül csillogó fényezéssel. A terepes jelleget fokozza az öblös első-hátsó lökhárító és sárvédő, akárcsak a hangsúlyos kerékív, a karakteres oldalvonal, a tetősín, a kívül elhelyezett pótkerék és a 16 collos felni. Érdekes dizájn trükk a tükör és a ködlámpa alakja, amelyek együtt adnak ki egy körformát. A Traxot egyliteres turbófeltöltős benzinmotor hajtja.
Fellelkesülve a Toyota Scion márkájának amerikai sikerén, a GM is megalkotta saját dobozos modelljét. A bumfordi Groove "félig ódon, félig modern" sisakformájában azért némi klasszikus Chevrolet-örökség is felismerhető: a meredek szélvédő és a kiugró sárvédő a régi "hot road" versenyautók stílusát idézi. A rövid, de markáns motorháztető és a hosszú utastér tágassá teszi a Groove-ot. Az első légbeömlők egybeforrnak a diódás fényszórókkal, látványban is hosszabbítva az autót, amelynek 17 collos könnyűfém kerekei mögött szinte virítanak a Vertigo tárcsafékek. Az első kerekeket háromhengeres, egyliteres dízelmotor hajtja.
Nem kevésbé ütős a Beat koncepció, melyet 1,2 literes turbós benzinmotor hajt: az utastérben energikus fekete titán a berendezés, zöld a műszerfal, a hálós anyaggal behúzott ülések felett pedig a fekete tetőkárpit száloptikás fényei a csillagos égbolt hatását keltik.
Új Suzuki-vezérigazgató
A cég májusi közgyűlésén új vezérigazgató veszi át a Magyar Suzuki Zrt. irányítását: Isao Ozawa korábban a Suzuki Motor Corporation közép- és kelet-európai régió járműipari hálózatának marketing-csoportvezetőjeként tevékenykedett, és 1978 óta dolgozik az anyavállalatnál. Toda Kazuhisa, aki 2003 áprilisa óta vezette a magyarországi céget, új pozíciójában a teljes európai gépkocsi-értékesítő hálózat marketingtevékenységét igazgatja majd.
Forrás: nol.hu http://www.nol.hu/cikk/442494/
|