FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Szem- és fejmozgást figyelő rendszer a Saabtól

Szem- és fejmozgást figyelő rendszer a Saabtól

  2005.01.03. 12:44

A Saab egy olyan biztonsági rendszert fejlesztett ki, amely a szem- és fejmozgást figyeli, s ha a vezető figyelme tartósan elkalandozik, először hangjelzéssel, majd fékezéssel figyelmeztet.

90 km/órás sebességnél egy autó majdnem 25 métert tesz meg egy másodperc alatt, így egy néhány másodperces kihagyás akár végzetes is lehet.

A Saab úttörő rendszere arra alapoz, hogy a vezető éppen mit csinál a kormánykerék mögött, nem pedig arra, hogy mit kellene csinálnia. Az autóban két infralencsés minikamera figyeli a sofőr szemét és fejmozgását. Amint a sofőr tekintete elhagyja a Saab által elsődleges figyelmi zónának nevezett területet - a szélvédő középső része a vezető előtt - elindul egy időzítő.
Ha a sofőr tekintete és feje nem tér vissza "egyenes" pozícióba két másodpercen belül, figyelmeztető hangjelzés következik.
Ha továbbra sincs eredmény, a rendszer fékerőt adagol az autó ESP rendszerén keresztül.

A rendszer elég intelligens ahhoz hogy felismerje, a sofőr mikor néz a visszapillantó tükörbe vagy mikor vesz be egy kanyart - így a "csengő" később szólal meg.
A szoftver emellett sebesség érzékeny is, tehát meg tudja különböztetni például a városi vezetést az autópálya menettől.

A Saab mérnökei azért választottak infravörös kamerát, mert mindenféle fényviszonyok között megbízhatóan működik. A demonstrációs Saab 9-3 szedánban az egyik kamera az A-oszlopon, a másik pedig a vezető előtt kapott helyet. Ennek a technológiának az elsődleges biztonsági funkciók mellett további kiaknázható funkciói is vannak, mint például a fáradás jelzése. A szemhéjak mozgása - csakúgy mint a szemeké - monitorozható, a pislogás gyakorisága és időtartama alapján pedig felismerhető az álmosság.

Persze a rendszer további lehetőségeket rejt magában, mint például az elmenthető infravörös arckép, amely személy specifikus. Ezek után az ülés-, tükör- és kormánypozíció automatikusan az adott személyhez áll be. Sőt, az új biztonsági rendszer egy esetleges balesetnél szabályozhatja a légzsák felfújódását a sofőr kormánytól való távolságának ismeretében.

Bár a rendszer gyártásba kerüléséről nem döntöttek a Saabnál, a tesztek során a koncepció már bizonyította a létjogosultságát és hatékonyságát. Elképzelhető, hogy egyszer még ez a technológia ugyanolyan hétköznapi dolog lesz az autóban, mint az automata légkondicionáló vagy a tempomat.



Forrás: autostilus.hu
http://www.autostilus.hu/?r=482

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom