FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Sosem látott internet- és sms-használat a szökőár után

Sosem látott internet- és sms-használat a szökőár után

  2005.01.05. 09:59

Sok új technológiát használnak világszerte a délkelet-ázsiai szökőár pusztítása óta a segítségnyújtáshoz, az áldozatok kereséséhez és az adományok gyűjtéséhez is.

"Most először használják az sms-t egy közös ügy érdekében ilyen nagy arányban" - mondta a France Telecom francia telefontársaság szóvivője. A 2001 óta létező sms-t, rövid szöveges üzenetet még az egyesült államokbeli szeptember 11-i terrortámadásokat követően sem alkalmazták ilyen mértékben.

Akárcsak más európai országokban, például Olaszországban és Portugáliában, úgy Franciaországban is a három mobilszolgáltató, az Orange, az SFR és a Bouygues Telecom az sms számlázási funkcióját kihasználva pénzügyi támogatási akciót indított vasárnap.

Egy meghatározott számra elküldött minden sms egy-két euró értékű adománynak felel meg (amelyből például egy eurót az Orange esetében a szolgáltató áll), és az sms-küldés 0,10-0,15 eurócentes árát is az előfizető által válaszott segélyszervezet kapja.

A francia kormány a szökőár sújtotta területeken eltűnt állampolgárai felkutatása érdekében is az sms-hez folyamodott. A francia mobilcégek a roaming-szolgáltatásnak köszönhetően ismerték azon előfizetőik tartózkodási helyét, akiknek a dél-délkelet-ázsiai térségben működött a telefonja. Így több tízezer elküldött üzenetükre sok-sok megnyugtató választ kaptak.

Mégis az internet az eltűntek családjait segítő, illetve adománygyűjtő eszközök "legkedveltebbike".

A katasztrófa során sokan elvesztették mobiltelefonjukat, miközben a turisztikai zónák hemzsegnek az internetkávézóktól, ahonnan fényképeket vagy más, az azonosítást segítő dokumentumokat lehet küldeni.

A blogokat, vagyis a világhálón írt személyes "naplókat" szintén rengetegen használják, több ezer honlap pedig szemtanúk beszámolóihoz és még sosem hallott részletekhez biztosít hozzáférést.

Az Egyesült Államokban az interneten gyűjtött adományok összege meghaladja a 350 millió dollárt, a Kintera társaság szerint.

A modern technológiák tehát nagyban hozzájárulnak a katasztrófa sújtotta térség megsegítéséhez: elektronikus csipek és műholdas berendezések biztosítják a távorvosrendszerek és a járvány- vagy ivóvízközpontok számára a halottak nyomon követését Thaiföldön.

Ám ezek a technológiák veszélyeket is rejtenek magukban: a "kalózok" és a kéretlen reklámlevélküldők kezdik kihasználni a nemzetközi közösség együttérzését: az Egyesült Államokban és Japánban tömegesen terjesztenek adományok hamis címekre való küldésére felszólító üzeneteket.

Még olyan morbid "tréfákra" is akadt példa, amikor brit családok hamis üzenteket kaptak, amelyek arról értesítették őket, hogy hozzátartozóik meghaltak a szökőárban.



Forrás: Prím Online
http://hirek.prim.hu/cikk/43634/?sr=agstl

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom