FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : A jövő sportautója intelligens abroncsokkal - Ford Shelby GR-1

A jövő sportautója intelligens abroncsokkal - Ford Shelby GR-1

  2005.01.20. 08:50

A Ford Detroitban újból bemutatta a Shelby GR-1-es sportautó koncepcióját. Az ismételt felhajtásnak több oka is volt; egyrészt jelzi, hogy az autó közeledik a sorozatgyártás felé, másrészt a detroiti kiállítás jó alkalom volt egy intelligens gumiabroncs bemutatására is.

A Ford tavaly augusztusban leplezte le a Ford Shelby GR-1 nevű koncepcióautóját, amellyel az amerikai gyár azt demonstrálta, hogy milyennek képzeli el a jövő sportautóját. A jelenlegi GT "szellemi utódának" tekinthető modell érdekessége, hogy nem az ülések, mögé, hanem az autó orrába szerelték a 6,4 literes, V10-es motort. A Selby GR-1-est januárban ismét reflektorfénybe tolták a Detroiti Autószalon keretei között, ám ezúttal a fő attrakciót a gumik jelentették, ugyanis a kupén mutatkozott be a Goodyear és a Siemens VDO Automotive közös fejlesztésű, Tire IQ elnevezésű abroncs információs rendszere.


 

 

Az újítás lényege, hogy nemcsak a guminyomást, hanem az abroncsok hőmérsékletét is folyamatosan méri a rendszer, amely az eredményeket a műszerfalon található kijelzőn jeleníti meg. A Tire IQ emellett egy, a kocsi oldalára szerelt érzékelő segítségével képes a kanyarvételkor fellépő centrifugális erő mérésére és annak alapján az ideális pályaív és a fékerő kiszámítására is.

Technikai értelemben a Tire IQ egy, az abroncsok belső falához rögzített passzív szenzorból és miniatűr antennából áll. Az általuk küldött jeleket egy-egy, a kerékjáratokba rögzített vevőegység fogja és továbbítja az autó fedélzeti számítógépének. A rendszer nemcsak elküldi, hanem memorizálja is az abroncsokra vonatkozó információkat. A Tire IQ egyelőre csupán koncepcióként mutatkozott be, de elképzelhető, hogy a következő években rendelhető lesz nagy teljesítményű sportautókhoz.




Forrás: origo.hu
http://www.origo.hu/auto/ujdonsag/20050119ajovo.html

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom