FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Óriáshíd a felhők között

Óriáshíd a felhők között

  2005.01.22. 10:03

Franciaországban nemrégiben adták át a világ legnagyobb hídját, mely 343 méteres magasságával az Eiffel-tornyot is lepipálja.

Nemrégen adták át Dél-Franciaországban a világ legnagyobb hídját a Millau hidat, mely szó szerint lehetővé teszi, hogy az autósok és motorosok az égen hajtsanak keresztül, mintegy 300 méterrel - még az Eiffel-toronynál is magasabb - a Tarn folyó fölött.

A Norman Foster brit építész tervezte, acél és beton híd áramvonalas, rézsútos függő kábeleivel hét oszlopon nyugszik - a legmagasabb 341 méteres, mely 16 méterrel magasabb, mint az Eiffel-torony.


 

 

A hidat tervezője a lepkék törékenységére alapozva készítette el. A tervező szerint az emberi kéz munkájának illeszkednie kell a természethez. Éppen ezért az oszlopoknak majdnem szervesnek kell tűnniük, mintha magából a Földből nőttek volna ki.

A híd a modern és hódító Franciaország jelképe lesz Jacques Chirac szerint. A három éve épülő hidat december 16-án nyitották meg a forgalom előtt. Az 523 millió dolláros konstrukció új észak-dél kapcsot jelent Párizs és a mediterrán vidékek között, emellett azt remélik, hogy elkerülhetőek vele a kamionok és turisták által okozott közlekedési dugók.

A nyári hónapokban mintegy 28 ezer járműre számítanak, az év minden napján pedig legalább tíz ezerre. Az autósok 4,6 euróért vehetik igénybe a hidat.

A Concorde-hoz és a Csalagúthoz hasonlóan a híd angol-francia együttműködés eredménye.
A francia Eiffage tervezőcsoport - mely az Eiffel-tornyot is felhúzta - pénzelte a tervet.
A híd jelenleg Millau városának büszkesége. A lakosság azt reméli még több turista érkezik a városba megtekinteni a XXI. Század mérnöki csodáját.

Több mint 200 000 tonna betont, 36 000 tonna acélt (az Eiffel-toronyhoz felhasznált acélnak ötszörösét) és 9 000 tonna útburkolatot használtak fel, s az úttest a legmagasabb ponton 270 méterrel a völgyszurdok felett halad, ami az építményt a világ egyik legmagasabb hídjává teszi.
A mintegy 3500 munkás éjt nappallá téve dolgozott kilenc munkahelyen.

Az alig három évig tartó építés során jelentős baleset nem történt. A tervezésnél is igyekeztek a lehető legnagyobb biztonságot garantálni: a viadukt akár óránként 250 kilométeres sebességű széllökéseket is kibír, de 110 kilométeresnél erősebb szél esetén a teherautók nem hajthatnak a hídra.
A személyautók számára nincs ilyen korlátozás érvényben, mert azokat három méter magas szélvédő óvja.

A híd jellemzői:

Költség:
394millió euró
Legmagasabb pont:
343m
Hossza:
2460 méter
Szélessége:
Az autópálya szélessége 27,3 méter.
Lejtés:
mintegy 3 százalék, a szintkülönbség a híd két vége
között 74 méter.
Élettartam:
Az Eiffage cég 2124-ig adott garanciát a hídra




Forrás: hiradó.hu

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom