FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : A hibrid vagy a dízel üzemű járműveké a közeljövő?

A hibrid vagy a dízel üzemű járműveké a közeljövő?

  2005.03.05. 13:26

Küzdelem indult a hibrid üzemű és a dízel járművek következő generációjának fejlesztői között az európai vásárlók kegyeiért. Kevés kétség van afelől, hogy az alacsony fogyasztást és megbízhatóságot nagyra értékelő vásárlók körében még belátható időn belül a dízel marad a favorit.

A genfi autószalonon sok egymással ütköző vélemény hangzott el autóipari vezetők körében, hogy vajon a csendes járású akkumulátorral támogatott benzinüzemű járművek képesek lesznek-e kiszorítani a kopogó motorú dízel járműveket a piacról. Afelől viszont semmi kétség, hogy a hidrogén üzemű járművek még jó ideig csak mozgó laboratórium formájában vesznek részt a közúti közlekedésben.

A Mercedes vezére Eckhard Cordes például meg van győződve arról, hogy a dízel járművek kora még csak most veszi kezdetét. A Mercedes az autógyárak között elsőként kínált dízel motoros személygépkocsit és ebben már 70 éves múltra tekinthet vissza. "A trend a tiszta, gazdaságos és sportos dízel motorok felé mutat" - jelentette ki. "Az elmúlt hónapokban az Európában üzembe helyezett dízel járművek száma először a történelemben meghaladta a benzin üzeműekét."

A Toyota Motor Corp. ügyvezető alelnöke, Yoshio Ishizaka szerint viszont nem eszik olyan forrón a kását. "A hibrid technológia szerintünk nem egy átmenetet képvisel, hanem a jövő technológiáját" - jelentette ki a Reuters hírügynökségnek adott interjúban. Véleménye szerint idővel a technológia globális szabvánnyá válik és még sportkocsikban is alkalmazásra kerül. A Toyota Prius modellje óriási piaci sikernek örvend és még kultusz rangra is szert tett az amerikai médiasztárok kedvelt típusaként. Az autóhoz már csak várólistán lehet hozzájutni.

A hibrid járművek akkumulátorral és villanymotorral egészítik ki a benzinmotort és villany hajtással futnak alacsony igénybevétel esetén, míg benzinmotoros hajtással gyorsításkor, valamint egyéb más viszonylag megerőltető közlekedési helyzetekben. Ezzel azonban hatékonyság terén csak egy szintre emelkednek a modern dízel járművekkel. Az Egyesült Államokban a dízel járművek terjedésének viszont útját állja az üzemanyagtöltő állomások hiánya, valamint a dízel motorokat a teherautókkal és haszongépjárművekkel azonosító közvélemény ellenállása.

A Toyota 20 ezerre növelte idei európai Prius eladási tervét a korábbi 15 ezerről. 2004-ben 8200-at adott el a modellből Európában. 2006-os globális értékesítési terve 300 ezer darab. Ekkora példányszám mellett már a méretgazdaságossági előnyök lehetővé teszik a nyereséges gyártást. A modell a kezdetekben nem hozott nyereséget a Toyotának, de mára megváltozott a helyzet. A dízel népszerűsége azonban nem kerüli el a Toyota figyelmét sem. Jelenleg Európában eladott autóinak 36 százaléka dízel üzemű. Az arányt a jövőben növelni szeretné. Ebből a célból csatába küldi a Lengyelországban készülő új 2,2 literes dízel motorját is.

A dízel modellek kínálatának szaporításával kívánja növelni európai eladásait a Honda, valamint a dél-koreai Hyundai is. A Honda Civic dízel változata 2006 elején jelenik meg a piacon, a CR-V és FR-V terepjárók dízel verziói pedig már az idén. A várakozások szerint az eladott új Civic modellek egyharmada lesz dízel.

Még a Jaguar is a dízel hullámot kívánja meglovagolni Európában értékesítései felfuttatására.
A tulajdonos, a Ford emellett tervezi hibrid Jaguar és Land Rover modellek bemutatását is ötéves időtávon belül.

A General Motors európai elnöke viszont homlokegyenest ellentétes nézetet vall. Véleménye szerint az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt mind drágábban lehet majd csak megfelelő dízel motorokat előállítani, vagyis a jövő mégis csak a benzinmotoroké. Ugyanez a helyzet szerinte a hibrid technológiával is, ami szintén meglehetősen drága, mivel gyakorlatilag két hajtásláncot épít be egyetlen járműbe. A GM ennek ellenére is együttműködésre lépett tavaly a DaimlerChrysler konszernnel hibrid technológia fejlesztése céljából.

A hidrogén üzemű üzemanyag cellás autók viszont minden szakértő egybehangzó véleménye szerint egyelőre csak egy szép álom.




Forrás: National Geographic

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom