FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Világszerte terjed a szöveges mobilozás

Világszerte terjed a szöveges mobilozás

  2005.03.17. 07:06

Az SMS a mobilkommunikáció legnépszerűbb formájává válik – erre a megállapításra jutott több neves kutatóintézet tanulmánya is.

A hangalapú szolgáltatásokról az adatforgalomra való áttérés tehát világméretű tendencia, mely egyes piaci szereplők számszerűsített becslései alapján akár 200 millió dolláros piaccá is válhat.

A mobiltelefonnal rendelkező 134 millió felnőtt amerikai közül leginkább a 18-27 éves korosztály használja a mobilkommunikáció szöveges formáját, a rövid üzenetküldés lehetőségét – állapítja meg a Pew Internet & American Life Project tanulmánya. Míg az úgynevezett Y-generációban 63 százalékos az SMS-használók aránya, az X-generáció (28-39 évesek) tagjai közt ez az arány alig fele, mindössze 31 százalék. A 40-49 év közötti amerikaiaknak már csak 18, az ötvenesek 13 százaléka, a 60 év felettiek 7 százaléka sms-ezik rendszeresen.

A Pew kutatásából az is kiderül, a 34 millió sms-ező 28 százaléka már kapott kéretlen reklámüzenetet mobiljára. Míg azonban az internetes üzenetküldő (instant messaging) szoftvereken előforduló kéretlen „beszólások” tartalma nagyjából megegyezik az email formában érkező levélszemétével, a mobilhirdetésekkel kapcsolatban a spamek tartalmát a tanulmány nem elemzi. Az intézet szakértője szerint viszont tudvalevő, hogy a hirdetési piac óriási potenciált sejt a mobiltechnológiában.

Az sms-ek egyik legnagyobb közvetítője, az SMS.ac előrejelzése szerint a mobil adatforgalomból származó bevételek 2010-re elérik a 200 millió dollárt. A cég ezt a mobil adatok globálisan egyre gyorsabban növekvő fogyasztására alapozza: a fogyasztói igényeket állításuk szerint még csak most kezdik kielégíteni a piacra belépő új szereplők.

A hálózattal rendelkező szolgáltatók kulcsfontosságú szerepet játszanak az iparág fellendülésében, az előrejelzés valóra válásához például elengedhetetlen például a harmadik féllel való közös számlázás bevezetése. Az internetes sms-közvetítéssel foglalkozó cégek a számlázás egyszerűsödését, a mobilszolgáltatók pedig az adatforgalom, ezáltal a bevétel jelentős növekedését nyerik az üzleten.
Az iparági elemzők is megerősítik, a mobil alkalmazások egyre növekvő száma, az adatforgalom növekedése, valamint a szolgáltatók bekapcsolódása a számlázásba valóban azt idézheti elő, hogy az sms-ekből származó bevételek a legmerészebb várakozásokat is felülmúlják.

Az SMS.ac a mobilpiaci trendek jelentőségét felismerve az IDC piackutató céggel karöltve elemzéseket készít a vezeték nélküli technológiákat használó közösség jellemzőiről. A projektsorozatban a két cég az iparágot érintő legfontosabb témák feldolgozását vállalta, melyhez az SMS.ac több mint 30 milliós felhasználói köréből válogatják a megkérdezetteket, az IDC pedig elemzi, értékeli és publikálja az eredményeket.

Az első közös tanulmány, melyben a mobilfelhasználók a repülőgépen történő telefonálás lehetőségéről mondtak véleményt, szintén az sms egyre növekvő népszerűségét támasztja alá. Az eredmények ugyanis azt mutatták, hogy a mobilosok mintegy kétharmada szívesen használná repülés közben is készülékét, de nem beszélgetésre, hanem elsősorban szöveges üzenetek küldésére.

Az IDC egyébként önálló kutatásai során is megerősítette az sms-terjedésére vonatkozó tendenciát. Indiai részlege által a napokban publikált tanulmányból kiderül, hogy a nem-hangalapú szolgáltatások már a tavalyi évben is 139 százalékos növekedést mutattak az egy évvel korábbihoz képest az egyik leggyorsabban fejlődő ázsiai piacon. A nem hangalapú szolgáltatásokból származó bevételek az összes szolgáltatás forgalmának 4,7 százalékát teszik ki, amely több mint száz százalékos éves növekedési arányt jelez. Ezen belül is a rövid szöveges üzenetek járulnak hozzá legnagyobb mértékben a forgalomhoz, a tendencia várhatóan a jövőben sem változik.




Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikkek/cikk.php?ter=4&article=18585&page=2

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom