Az elektromos meghajtásé a jövő
2005.03.29. 11:20
A Ford elektromos meghajtással teszi népszerűbbé szabadidős terepjáróját, az Escape-et
Az Újvilágban nem szeretik a dízeleket. Általános vélekedés, hogy büdös és olajos lesz tőlük az ember keze. Néhány államban a kormányzat sem támogatja a környezetszennyezőnek kikiáltott motorokat. Olyan károsanyag-kibocsátási határértékeket állapítanak meg, amelyeket még a német márkák is nehezen teljesítenek.
A terepjárók azonban csak dízelmeghajtással gazdaságosak. A gond áthidalására a Ford szakemberei hibridhajtást terveztek az Escape-be. A környezetbarát, de magasabb fogyasztású benzinmotor teljesítményét elektromos hajtással egészítették ki. Ettől nehezebb és drágább lett az autó, viszont javult a teljesítménye, és talán kedveltté válhat a hibridmeghajtással most ismerkedő amerikaiak közt. A kocsit csak az Egyesült Államokban és Kanadában forgalmazzák, európai behozatalát nem tervezik.
A kettős meghajtásnak köszönhetően az Escape Hybrid városi fogyasztását sikerült nyolc literre csökkenteni. A jármű elektronikus vezérlése mindig a gazdaságosabb üzemmódot választja. Piros lámpánál, parkoláskor vagy lassú manőverezések közben kikapcsol a benzinmotor, amely fékezéskor és a motorfék használatakor tölti az akkumulátort.
Induláskor és gyorsításkor a két erőmű együtt dolgozik, ezáltal növekszik a teljesítmény, és csökken a károsanyag-kibocsátás. Az Escape erőteljesen húz. Az alacsony fordulatszámon gyenge nyomatékkal teljesítő benzinmotort hatékonyan támogatja az elektromos erőforrás. Összesen 155 lóerős teljesítményre képes a kettős hajtás, és tökéletesen kiegészítik egymást.
Forrás: Hiradó.hu
|