FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : Kis svájci sikertörténet

Kis svájci sikertörténet

  2005.05.22. 06:53

Egy kis, 1942-ben alapított svájci mérnöki irodából fejlődött ki az európai vonatpiac egyik meghatározó szereplője, a Stadler csoport. Ernst Stadler zürichi cége 1945-ben látott hozzá a villany- és dízelüzemű mozdonyok gyártásához, majd 1962-ben beindította bussnangi összeszerelő üzemét.

A vállalkozás, amelyet időközben átnevezett Stadler Vehicles AG-nek, 1984-ben kezdte meg a személyvonatok előállítását.

A céget 1989-ben vásárolta meg Peter Spuhler. Jól tudta, mit vesz, hiszen akkor már ő maga is évek óta a társaság alkalmazottja volt. Az maradt a mai napig, meggyőződése szerint nem is igazi vállalkozó, aki nem maga irányítja a vállalkozását.

Akkor azonban még kicsi volt a cég, tizennyolc munkatárssal 4,5 millió svájci frankos bevételt ért el.
Ma bő 1200 főt foglalkoztat, s tavaly 550 millió svájci frankos forgalmat bonyolított.

A növekedést az tette lehetővé, hogy a társaság időben kiválasztotta, mely területeken lehet erős: a regionális vasút, a gyors- és villamosvasút piacán. Későbbi cégfelvásárlásait, üzemépítéseit, fejlesztéseit is e területekre összpontosította.

A regionális és a gyorsvasutak európai piacán mára a Stadler csoport teljes mértékben összehasonlítható a három nagy konszernnel – az Alstommal, a Bombardier-vel és a Siemensszel – fejtette ki Peter Spuhler vezérigazgató. Az e vonattípusokra kiírt összes pályázatot a Stadler nyerte Svájcban és Németországban az elmúlt két évben.

A villamospiacon lassabb volt az előretörés. Az első nagy megbízáshoz – amelyben a versenytársa ugyancsak a Bombardier volt – tavaly jutott a csoport Németországban, ahol az idén további tendereket nyert meg. Az igazi hódításig azonban még egy-két évnek el kell telnie Peter Spuhler szerint.

A Stadler eddig 360 RS1 nevű regionális vonatot épített és 385 csuklós GTW-t. Utóbbiból fejlesztette ki a FLIRT-öt. Tavaly június óta – ideértve a MÁV-ot is – már 163 darabra van megrendelés.
A fejlesztés következő lépcsője egy kétszintű, négyrészes motorvonat. Ezzel a Stadler teljesen lefedi majd a regionális és a gyorsvasútpiacot.





Forrás: Világgazdaság Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom