FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Komputerizált szállásfoglalás a világon bárhova

Komputerizált szállásfoglalás a világon bárhova

  2005.05.25. 07:45

A magyar piacon mindenképpen eredeti, de a világban azt a szolgáltatást már nagyon sok országban gyakorolják, amit az Octopus Travel kínál: a teljesen online szállásfoglaló rendszer a világ minden tájára.

Több mint húszezer szállodában lehet a rendszerükön szállást foglalni, online, hitelkártyás fizetéssel.

Más igazi online rendszer nem létezik Magyarországon, hiszen nagyon sok utazási iroda végez e-mail alapú foglalást, de ezek után mindenképpen az irodájukba be kell menni, és a hagyományos fizetési módokon fizetni.

Értelmes észrevétel lenne, hogy hiszen gyakorlatilag a világ minden szállodája fenn van az interneten, akár közvetlenül is foglalhat valaki szállást, nem kell erre céget alapítani. Ám az árak, amiket ez a rendszer garantál, sokkal jobbak azoknál, amit a szállodák saját árként akár a netre feltesznek: hiszen a rendszer mögött a világ legnagyobb utazási vállalkozása, a Senden Group áll, amely idén április 1-től megvette az Univer Travel Societyt, amely a nagykereskedelmi beszállítója az Octopus Travelnek, és olyan nagy mennyiségű szálláskontingenst vásárol a világ minden táján, hogy olyan árakat tud elérni, amivel nagyon kevesen tudnak versenyezni. Egy-két versenytárs azért van a világban, de az a céljuk, hogy Magyarországon piacvezetők legyenek, és az elsőként elindított online vállalkozást megőrizzék, a piacvezető helyet fenn tudják tartani.

Hivatalosan január óta képviselik itt Magyarországon az anyacégeket; a hivatalos indítókampány május 5-től-június 5-ig zajlik. A magyarországi képviselet egyelőre egy képviseleti irodából áll, de természetesen az anyacég, amely Londonban van, és mögötte a Gulliver Travel Association több mint ötszáz fővel dolgozik, a szállásokat leköti, és garantálják azt, hogy az a szállás, amit a magyar cég lefoglal, az valóban rendelkezésre áll, le lesz foglalva részükre.

Az itthoni feladatuk most Magyarországon ennek a terméknek a terjesztése, illetve egy call center működése. A termék fontos része az országok nyelvén működő call centerek létrehozása. Tehát ha valakinek Magyarországon gondja van a foglalással, fel tud hívni egy telefonszámot, ahol magyarul segítenek neki, megoldják a problémáját. A másik eszköz, amivel terjesztik a terméket, hogy különböző partnervállalatokat kapcsolnak a programba, amelyeknek weboldalán árulják a terméket; ezek egy marketingjutalékért dolgoznak, az ő oldalukon realizálódott foglalás után kapnak egy bizonyos jutalékot.

A közismerten fejletlen magyar internetes viszonyoktól még picit félnek, ugyanis nemigen használják a magyar felhasználók a hitelkártyát teljes biztonsággal az interneten – ezért olyan utazási irodai hálózatot mozgattak meg, amelyen keresztül az ügyfél, ha bemegy egy irodába, akkor is meg tudja vásárolni az Octopus termékét. De az a céljuk, hogy ennek minél előbb legyen a vége, hogy végül kikapcsolják teljesen a normál eladási folyamatot, és kizárólag telefonon és az interneten keresztül értékesítsenek.

Az első félévre egymillió eurós árbevétel a tervezett, és az utána következő tizenkét hónapra pedig hatmillió euró, ami csak a szállodai foglalásokból kell hogy összejöjjön; ugyanis ezenkívül az oldalon lehet még foglalni apartmanokat, reptéri transzfereket és városnéző programokat. Komplett szolgáltatásokat; a közeljövőben autóbérlés, vasúti jegyek árusítása is felkerül a rendszerre. Mivelhogy a képviselt cég magáncég, a magyar Octopus nem a kinti alkalmazottaiból áll, hanem részükről ez vállalkozás, amibe mint terméket felvették ezt a képviseletet. Természetesen a marketingköltségek egy részét az anyavállalat vállalja, egy részét pedig ők; az irodai infrastruktúra, az emberek fizetése, az mind saját költség.

Az emberek utazási szokását figyelembe véve az öntudatos utazóknak a kialakulása a várható siker záloga – aki nem a megszokott utazási irodai terméket vásárolja, hanem önmaga az interneten keresztül böngészve tudja, hogy mit akar vásárolni, és ezt le meri foglalni a hitelkártyájával. Várható, hogy az internet-felhasználás ebbe az irányba mozdul el, vagyis már látható is, hogy ebbe az irányba halad.
A magánfelhasználók internethasználatán múlik leginkább, hiszen főleg magánszemélyek (lesznek)
a partnerei, megrendelői a cégnek; és ebben sajnos Magyarországnak elég nagy elmaradása van.

Legutóbbi felmérések is azt mutatják, hogy még Szlovákiához, Lengyelországhoz, Csehországhoz képest is lényegesen alacsonyabb a lakosság internethasználata nálunk; ehhez az kellene, hogy kicsit jobban elterjedjen, de nálunk a szomszéd országokkal összehasonlítva az internethasználat drága is – és jóval drágább. Tehát Szlovákiához képest körülbelül dupla árban, és Lengyelországhoz képest is drága a magyar hálózat: ilyen vállalkozásoknak akkor lenne igazán jó esélye a piacon, ha csökkennének az internetárak.




Forrás: Magyar Rádió Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom