FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Eltűnik a papír repülőjegy

Eltűnik a papír repülőjegy

  2005.05.31. 08:30

A légitársaságok nemzetközi szövetsége (IATA) 2007-től be akarja szüntetni a papíralapú repülőjegyek kiállítását. A csomagforgalomban pedig rádiófrekvenciás jeladókat vezetnek be. A hazai bevezetést a hivatalok akadályozzák.

Ezzel az IATA 6,5 milliárd dolláros megtakarítást remél. 2007-től kezdve minden IATA-tag légitársaság elektronikus jegyet használ majd, a beszállókártyák vonalkódosak lesznek. A poggyászokat pedig rádiófrekvenciás jeladókkal látják el, a teherszállításban pedig 2010-ig bevezetik az elektronikus ügyintézést.

A szervezet máris megállapodást kötött egy pár repülésinformatikai gyártóval, így az Amadeus, a China TravelSky, a Lufthansa Systems, a Sabre és a SITA cégekkel. Az IATA elnöke szerint ez évi 3 milliárd dollárt fog spórolni a légitársaságoknak. Az elektronikus jegyek egyre népszerűbbek a társaságok körében, noha kezdetben fanyalogva fogadták a fapadosok által bevezetett formát.

Az utasok sem maradnak ki a spórolásból

A check-in során - a tervek szerint - az utasok ezentúl nem a jegykezelők segítségével, hanem jegykiadó automatáknál állva kapnak helyet a gépeken. Az úgynevezett Common Use Self Service (CUSS) automaták évi 1 milliárd dolláros megtakarítást jelentenek - de csak akkor, ha már a társaságok legalább 40 százaléka használja őket.

A vonalkóddal ellátott beszállókártyákat az utasok otthon nyomtathatják ki saját számítógépükön.
A 3,5 dollárba kerülő mágnescsíkos kártyát a közeljövőben kiváltja a Malév is.

Krebsz Adrienn, a Malév szóvivője szerint a magyar légitársaság már 2003 óta üzemelteti internetes jegyeladási rendszerét, a "szoros közeljövőben" pedig beindítja a "jegy nélküli jegyeladást". Azt egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikortól és melyik járatokon lehet majd így repülni. AZ IATA jelenleg öt repülőtérrel kötött megállapodást a CUSS automaták üzembeállításáról, így Genfben, San Franciscóban, Szingapúrban és Torontóban lehet először ilyen gépekkel találkozni.

Itthon a hivatalok miatt marad minden a régiben

39 darab Boeing 747-400 típusú repülőgépet lehetne megtölteni azzal a papírmennyiséggel, amit a légifuvarozásban állítanak ki. Giovanni Bisignani, az IATA ügyvezetője szerint minden egyes légi úton továbbított küldeményhez 25 különböző papírt kell kitölteni. Húsz évvel ezelőtt 6,5 napra volt szükség ahhoz, hogy egy csomag eljusson rendeltetési helyére - mondta Bisignani. Ma ez az idő hat nap: egy nap a szállítás, és öt nap várakozás a papírokra.

Ezt akarja megszüntetni, legalábbis lerövidíteni a szervezet, így 1,2 milliárd dollárt lehetne évente megtakarítani. Borzási Béla, a DHL-Danzas légifuvarozással foglakozó menedzsere szerint cégük budapesti irodájában már tavaly augusztus óta elektronikus úton követik nyomon a csomagokat. Ugyanakkor nem nélkülözhetik a papíralapú fuvarleveleket sem, mert a Vám- és Pénzügyőrség, valamint az APEH sem fogadja el az elektronikus adatokat, így Magyarországon továbbra is szükség lesz a kézzel kiállított okmányokra.




Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=99098

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom