FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Hírek külföldről
Hírek külföldről : A hajógyártásban is hódíthat Kína?

A hajógyártásban is hódíthat Kína?

  2005.06.13. 07:30

Az olcsó textiláruk és ruhaneműk után néhány év múlva a hajógyártást is „bekebelezheti“ a kínai piac - erre a megállapításra jutottak a szakemberek a hajóipari szövetségek és hajókiállítások nemrég Hamburgban megrendezett közös kongresszusán.

A magyar hajóépítőket képviselő Böröcz Péter, a balatonfűzfői Hajóipari Vállalkozók Egyletének a titkára a konferencia tapasztalatait összegezve elmondta: a nemzetközi eseményeket elemezve arra a következtetésre jutottak, hogy az olcsó munkaerővel és hatalmas hatékonyságukkal a közeljövőben Kína betörhet a világ hajó- építő-piacára.

Ahhoz azonban, hogy az ázsiai országból Európában hajókat tudjanak értékesíteni, a hajóipari szövetség tagjai közé kellene kerülni, valamint szigorú szabványoknak is meg kell felelni. Az éremnek azonban két oldala van: ameddig Kína nem tagja a szövetségnek, az európai hajóépítők sem rendelkeznek információkkal arról, milyen fejlettségű ez az iparág Kínában.

Viszont, ha a szövetség beengedi tagjai közé, a kínaiak hozzájutnak minden eladási adathoz, az európai és amerikai piac teljes leírásához, amellyel rövidesen konkurenciát jelenthetnek a világ nagy hajóépítő nemzetei számára. Az ázsiai ország egyébként eddig még nem kérte felvételét a szövetségbe.

A hajóiparban négy-öt százalékos fejlődés figyelhető meg, a külföldi kikötőkben két-három éves várakozási idővel kell számolni. A legnagyobb fejlődés a szuperjachtok területén történt, itt minden évben tíz százalékkal nő a volumen. A luxuskategóriájú jachtok gyártásában egyébként Olaszország jár az élen, tavaly csaknem kétszáz darabot gyártottak, őket követi az Egyesült Államok, ahol 76, majd Hollandia, ahol 49 luxus vízi járművet gyártottak.

A világ hajógyártásában az Egyesült Államok a piacvezető, itt évente 750 ezer hajót gyártanak, az országban pedig mintegy 16 millió vízi jármű van. A franciák évente 37 ezer hajót építenek, míg a vizeiken 750 ezer vízi közlekedési eszköz található. Németországban ötezernél kevesebb hajót építenek, míg a járműpark 440 ezer körül van. Déli szomszédunkban évente mintegy nyolcszáz, nálunk száz hajót építenek.

Az Európai Unió 15 régi tagállamában hajóépítés terén 2003-ban 2,1 milliárd euró származott az importból, míg az export 2,89 milliárd eurót tett ki.





Forrás: Napló Online

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom