FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Intelligens buszok Japánban

Intelligens buszok Japánban

  2005.07.07. 07:32

Kísérleti jelleggel már használják a japán világkiállítás területén a Toyota által kifejlesztett vezető nélküli buszokat. Az intelligens busz egyelőre csak egyszerű forgalmi helyzetek között képes haladni.

Az IMTS (Inteligent Multimode Transit System - intelligens többcélú közlekedési rendszer) keveréke a villamosoknak és a buszoknak, mindegyik előnyével. Nem kell síneket, vagy villamos hálózatot telepíteni, ezért a kiépítés egyszerűbb és olcsóbb, mint a kötöttpályásoknál.

Az aszfaltba nagyjából méterenként jeladót építenek, ez navigálja az automata pilótát. A robotvezető érzékelője számolja a földbe épített jeladókat, és ebből találja ki, hol is jár. Egy IMTS szerelvény általában két-három buszból áll, a buszok száma maximálisan négy lehet. Az egymást követő járművek között nincs fizikai kapcsolat, csak rádióhálózaton keresztül kommunikálnak a gépek.

Rádiójelekkel megbeszélik, hogy mi a helyzet a forgalomban, szabad-e a pálya. A buszok milliméter pontossággal követik egymást 40-50 km/órás sebességgel, és hajszálpontosan fékeznek a megállóban.
A mérnökök, hogy a szerelvény akár 60-as sebességet is tudna, de az Expo területén nem kell annyira rohanni.

Ma még nincs olyan rendszer, ami 100 százalékos biztonsággal kiszűrné a gyalogost, vagy az idegen tárgyakat, ezért nem lehet teljesen magukra hagyni a buszokat. A három-négy buszból álló konvoj első járművében ül egy kísérő, aki vész esetén be tudja húzni a kéziféket. Más dolga nincs is, az ő oldaláról nem lehet vezetni a buszt.

Az IMTS előnye a Toyota szerint az olcsó kiépíthetőség, hiszen sínpályánál jóval egyszerűbb antennákat telepíteni a földbe. Mellette szólhat még az is, hogy a napközbeni forgalom függvényében könnyen variálható a szerelvények hossza, nem úgy, mint a metrónál vagy a villamosnál.





Forrás: fn.hu
http://www.fn.hu/index.php?id=5&cid=101453

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom