FFV Ipari elektronika, Automatizálás Kft. információs lapja
Tartalom
Menü
 
Hirdetések

Álláshírdetések
Cégek hirdetései
Egyéb hirdetések

 
Kapcsolat
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Fontos lehet...

Fontos linkek
Szakmai linkek
Szaklap linkek
Oktatás
Kiállítási naptár 2006
Külföldi kiállítások 2006
Rendezvények

 
Keresés...
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Referenciák

Centrál Mosodák Rt.
Dunacontrol Kft.
Elektromax Kft.
Elszöv Automatika Kft.
ESZAT Kft.
Fővárosi Vízművek Rt.
IMAG Ikarus Kft.
Mátrai Erőmű Rt.
MTD Elektro Kft.
Quint Service Kft.
VÁV Union Kft.

 
Könyvek a Libritől



 
Látogatások
 
Technika - Tudomány
Technika - Tudomány : Mobilmarketing: a jövő csipogása a telefonokon

Mobilmarketing: a jövő csipogása a telefonokon

  2005.07.08. 06:04

A mobilmarketingben rejlő lehetőségeket ma még kevesen aknázzák ki hazánkban, pedig több millió hívásfogadásra alkalmas kártya van forgalomban, és mind mögött egy-egy potenciális reklámfogyasztó áll.

Az új generációs készülékek elterjedésével robbanásszerű fejlődés várható ezen a téren.

Magyarországon az emelt díjas tartalomszolgáltatás megjelenése látványosan tarolt a televíziókban.
Ma már nem indulhat el tévéműsor anélkül, hogy legalább egy SMS-szám ne volna, amelyen a nézők szavazhatnak, vagy elmondhatják véleményüket. A produkciókhoz kapcsolódó háttérképek, csengőhangok is elterjedt formái a műsorok promóciójának. Tavaly váltak viszont igazán felkapottá azok a telefonos játékok, amelyeken komolyabb pénzeket lehet nyerni.

A mobilkampányok újszerűsége a reklámhordozó fizikai közelségének, valamint a célcsoport közvetlen és hatékony elérhetőségének köszönhető. Emellett nagy előny, hogy a címzetteknek közvetlen visszajelzésre is lehetőségük nyílik, az interaktivitás miatt pedig a kampány hatékonysága az eddiginél lényegesen jobban mérhető.

Kezdetben a mobilmarketinget a szöveges SMS-ek jellemezték, ám a technológia fejlődésével forradalmi változások várhatóak. Az elmúlt időszakban a mobiltelefonokon terjesztett reklámok az interaktivitás és a multimédia irányába mozdultak el. Az elmúlt egy évben számtalan szponzorált játékot tölthettek le az emberek a készülékeikre.

Emellett Nyugat-Európában már egyre gyakrabban tűntek fel a telefonra kapott képes hirdetések, sőt megjelentek a kifejezetten mobiltelfonokra gyártott reklámfilmek is. Az első ilyen spot a BMW számára készült. A kampányban a cég, a reklámfilm mellett az elkötelezettséget erősítendő, a multimédiás készülékkel rendelkezők számára online játékokkal és közlekedési információkkal is kedveskedett.

Pontos adatok nincsenek, de becslések szerint az emelt díjas szolgáltatások piaca Magyarországon
2003-ban 8 milliárd, tavaly pedig 12 milliárd forint körül alakult. Az összeg kilencven százaléka a 6-8 meghatározó szereplőhöz kötődik, a maradékon kisebb cégek tucatjai osztoznak.

A mobilmarketing jövőbeni üzleti lehetőségeit jól mutatja a 2005-ben alakult IKO-Telekom Média Holdinghoz tartozó IKO New Média fejlődési üteme. 2004-ben a cég több mint 2 milliárd forint forgalmat generált, amivel tavalyelőtti 700 milliós bevételét megháromszorozta.

A 3,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű társaság tulajdonosai 50-50 százalékos arányban az IKO Production Kft. és a Magyar Telekom Rt. A holdingnak egyébként 31 százalékos tulajdonrésszel a Magyar RTL Televízió Rt. is részvényese, hangzott el az IKO New Média napokban tartott sajtóbeszélgetésén.

Az IKO értéknövelt interaktív távközlési- és tartalomszolgáltató, valamint mobil és IVR (Interactive Voice Response) alapú üzleti alkalmazás-fejlesztéssel foglalkozik. Ügyfeleik a mobil távközlés területén, az elektronikus, az on-line és a nyomtatott médiában egyaránt megtalálhatóak.

A holding szolgáltatásaival a média és az üzleti élet szereplőit célozza meg, az SMS és MMS (Multimedia Messaging Service) alapú szolgáltatások esetében különös tekintettel az FMCG (fast moving consumer goods) cégekre és a kormányzati intézményekre.

A cég 2004-ben az emeltdíjas tartalomszolgáltatási piacon 30 százalékos részesedést mondhatott magáénak. Ez a piac - becslésük szerint - a tavalyi év folyamán 30 százalékkal nőtt, összértéke mintegy 12 milliárd forint volt. Az IKO véleménye szerint két éven belül 500 millióssá fejlődhet a mobilmarketing piac.

A new media cég emelt díjas termékei közé a TV-, vagy rádióműsorokhoz kapcsolódó SMS-szavazások, az operátor logók, mobil háttérképek (a mesefiguráktól az erotikus tartalmakig), képüzenetek, képernyővédők, játékok, csengőhangok, hangos üdvözletek és egyebek tartoznak. A megoldások terén általában négyplatformos modellel (TV, teletex, mobil és internet) dolgoznak többek között egyik legnagyobb megrendelőjükkel, az RTL Klub televízióval.

"Tavaly az IKO New Media több mint 15 millió hívást és SMS-t kezelt és szolgált ki. A televíziós piacon pedig több mint 30 sikeres projektet tudhat magáénak" - mondta Malcsiner Péter, az IKO New Media ügyvezető igazgatója, majd hozzátette: "A mobilhálózatok 3 G-s rendszerre való áttérésével robbanásszerűen el fog terjedni a MMS is, ami tovább növeli a piaci lehetőségeket."

A viszonylag új, IVR alapú technológiával költséghatékony, minőségi visszajelzés kapható az eddig SMS-sel és más módszerekkel elérhetetlen fogyasztóktól is. Az IKO New Media első IVR projektjét a Kidz.hu-val az Unilever számára szervezi Görög Zita és Csisztu Zsuzsa közreműködésével a Rexona-kampány keretében.

Az új megoldással nemcsak a fogyasztók tudhatnak meg többet egy termékről, hanem a vállalatok is vevőikről, miközben jelentősen csökkenthetik kutatási költségeiket. Egy tízezer fős felmérésnél például több százezer forint takarítható meg pusztán azzal, hogy nem kell válasz SMS-t küldeni a fogyasztók részére. Az IKO Médiánál 100-200 ezres a regisztrált telefonos felhasználók tábora, a cég szerint a telefonon megkérdezettek 40 százaléka szívesen vállalta a regisztrációt.

Malcsiner elmondta, hogy az első ilyen jellegű kampányt 2000-2001-ben fejlesztették ki a British American Tobacco megrendelésére. Azóta rengeteget fejlődött a mobilmarketing és sokkal elfogadottabbá vált, viszont az értéke sokat devalválódott. Míg 4 éve egy ilyen kampányhoz használatos rendszer kiépítése 16 millió forintot ért, ma jó, ha 3-4 milliót hajlandóak fizetni az ügyfelek.

Az elkövetkezendő időkben a reklámpiac forradalmi változások elé néz: a reklámértékesítés marad a legfontosabb bevételi forrás, de a hozzáadott érték-szolgáltatás szerepe lesz a meghatározó.
Külföldön már ebből a szektorból pótolják a hagyományos csatornákon 30-40 százalékkal visszaeső reklámforgalmat.





Forrás: mfor.hu
http://www.mfor.hu/cikkek/cikk.php?article=20170&pat=6

 
Ön már látta?
Indulás: 2004-04-12
 
Információk

Partnereink:

Agricola információs lapja

Disznövények 

Vadászati Információs Portál





            


Hírek
Hírek külföldről
Technika - Tudomány
Mosoly oldal


 
A nap képe
 
Virtuális Kiállítás

 
Fórum




Belépés
Tudnivalók
Moderálási alapelvek

 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
StatElit

 
Top 1000
 
Tartalom