Több mint egymillió autót adott el Európában a GM
2005.07.13. 08:02
A General Motors (GM) 1,063 millió autót adott el Európában az első félévben, ami 23 ezerrel, illetve 2,3 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
A GM részesedése a stagnáló európai piacon 9,5-ről 9,7 százalékra növekedett. Az Opel/Vauxhall eladásai 978 500 darabra bővültek az egy évvel korábbi 875 038-ról. A Chevrolet-ből 25 százalékkal több, 117 000 autó kelt el, míg a Saab eladásai a tavalyi 43 355-ről 40 600-ra csökkentek.
A szűkülő magyar piacon 10,82 százalékról 10,89-re nőtt az Opel piaci részesedése, pedig hatvannal kevesebb, 11 153 személy- és haszonjármű talált gazdára mint a tavalyi első fél évben. A legkelendőbb (4900 db) az Astra Classic volt, majd a Corsa (2160) következett, ugyanakkor az új Astrából nem tudja kielégíteni a keresletet a gyár.
A Chevrolet (tavaly még Daewoo) eladásai azért estek 7244-ről 4593-ra, mert három hónapig nem volt a piacon a Matiz utódja, a Spark, az új Suzuki Swift pedig visszavetette a Kalos erdményeit. A Chevrolet húzómodellje idén az alsó-középkategóriás Lacetti volt.
Forrás: Világgazdaság Online
|